کد خبر: ۲۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
در جشن عاطفه‌های سال گذشته محقق شد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس گفت: مدارس این استان سال گذشته 12 میلیارد و 78 میلیون ریال در جشن عاطفه‌ها به دانش‌آموزان نیازمند کمک کردند.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس علی الهیاری در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش این استان اظهار داشت: همراهی و همیاری آموزش و پرورش با این نهاد جای قدردانی دارد و این سازمان بدون شک یکی از موثرترین مجموعه‌های یاریگر کمیته امداد است.

وی افزود: از جمله همکاری‌های آموزش و پرورش با کمیته امداد امام خمینی(ره)، مشارکت در دو جشن بزرگ عاطفه‌ها و نیکوکاری است.

الهیاری ادامه داد: حمایت از ایتام در قالب طرح «اکرام ایتام» و همچنین استفاده دانش‌آموزان مورد حمایت امداد از امکانات سازمان آموزش و پرورش، از دیگر موارد این همکاری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس تصریح کرد: در جشن نیکوکاری در مدارس بیش از 26 میلیارد و 319 میلیون ریال کمک توسط دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان جمع‌آوری شد.

اجرای طرح‌های «علوی» و «نبوی» برای دانش‌آموزان مورد حمایت امداد

این مسئولبیان کرد: یکی از طرح‌هایی که در بخش فرهنگی برای دانش‌آموزان مورد حمایت امداد اجرا می‌شود، طرح علوی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی فارس ابراز داشت: در سال گذشته 280 دانش‌آموز مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی استان فارس از طرح اردوهای علوی شرکت کرده و به مدت یک هفته از امکانات آموزش و پرورش بهره‌مند شده و به اردوی تهران اعزام شدند.

الهیاریادامه داد: از دیگر طرح‌هایی که با همکاری آموزش و پرورش اجرا می‌شود، طرح نبوی است که در این طرح دختران بازمانده از تحصیل از امکانات آموزش و پرورش استفاه می‌کنند.

به گفته وی، سال گذشته 80 نفر از دختران بازمانده از تحصیل از خدمات طرح نبوی بهره‌مند شدند.

راه‌اندازی کانون‌های موقت برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان

این مسئول اظهار داشت: همزمان با فصل تابستان برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان، کانون‌های موقت با استفاده از امکانات آموزش و پرورش در شهرستان‌های فارس راه‌اندازی می‌شود.

الهیاری گفت: آموزش و پرورش در قالب طرح «اکرام ایتام» بیشترین سهم را در کمک به ایتام دارد و به صورت ماهانه یک میلیارد و 400میلیون ریال به ایتام کمک می‌کند.

آمادگی آموزش و پرورش برای همکاری در خدمت‌رسانی به خانواده‌های نیازمند

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این دیدار گفت: این مجموعه برای هر گونه کمک به نیازمندان آمادگی داشته و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

حمیدرضا آذری با تاکید بر اهمیت امر خدمت‌رسانی به محرومان اضافه کرد: در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند، ترویج فرهنگ انفاق و نوع‌دوستی و همچنین حضور فعال و موثر در دو جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم همراه و همیار کمیته امداد امام خمینی در یاری‌رسانی به نیازمندان و محرومان باشیم.

آذری به عزم آموزش و پرورش برای احیای طرح رافع اشاره و بیان کرد: طرح رافع یکی از طرح‌هایی بود که در سال‌های نه چندان دور برای یاری دانش‌آموزان نیازمند و ایتام اجرا می‌شد که در این طرح، دانش‌آموزان ایتام از مدارس غیر انتفاعی به صورت رایگان استفاده می‌کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: