کد خبر: ۲۷۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۳
"شش روز تا خورشید" عنوان خاطره ای است به قلم معلم جانباز سعید رضا کامرانی که توانست مقام نخست مرحله کشوری مسابقه خاطره نویسی قدر قلم بسیج فرهنگیان را به خود اختصاص دهد.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار بسیج فرهنگیان فارس با معلم جانباز سعید رضا کامرانی را می خوانیم.

معلم جانباز و هنرمند سعید رضا کامرانی متولد سال 47 شهرستان نی ریز، فوق لیسانس مدیریت آموزشی که مدت 24 سال است که در آموزش و پرورش به عنوان دبیر،مدیر دبیرستان،مدیر گروه های آموزشی استان فارس و هم اکنون عضو شورای برنامه ریزی استان و رئیس اداره ی فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش فارس مشغول خدمت است.

وی با اشاره به زمینه فعالیت هنری خود اظهار داشت: در زمینه های عکاسی و صنایع دستی(مشبک چوب) و سفالگری هم تجاربی دارد ولی وی را بیشتر به عنوان خوشنویس می شناسند هر چند بیش از سه دهه در هیئت های مذهبی در رسای اهل بیت مداحی می کند.

سعید رضا کامرانی عضو انجمن خوشنویسان ایران و همچنین عضو دفتر نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر کشور می باشد.

کامرانی در خصوص آثار تالیفی خود گفت: وی مولف کتاب هایی از قبیل نامه هایی به همسرم، مجموعه خاطرات و مجموعه ای عکس از سراسر ایران و چند اثر دیگر می باشد.

سعید رضا کامرانی در خصوص بهترین خاطره دوران خدمت خود در آموزش و پرورش ابراز داشت: در دوران دفاع مقدس در پادگان امام خمینی دوست و همسنگری بنام علی اکبر علی شاهی داشتند که به فیض شهادت نائل آمدند.

وی بعد از شهادت این بزرگوار در هر فرصتی که به دست می آورد به دیدار مزار مطهر این شهید بزرگوار در زرقان می رفت. وی هیچ گاه موفق به دیدار خانواده این شهید بزرگوار نگردید.

تا اینکه در طول مدتی که وی مدیر گروه های آموزشی استان بود یک روز که برای بازدید از مدارس به زرقان رفته بود به طور تصادفی به دبیرستان امام خمینی این شهرستان می روند و وی بطور اتفاقی وارد یکی از کلاسهای این مدرسه می شود و بدون اینکه دانش آموزی را موردخطاب قرار دهد یکی از دانش آموزان از جابرخاسته و شروع به معرفی خود می کند "علی اکبر علی شاهی"

این دانش آموز علاوه بر شباهت ظاهری که به یک از همسنگر های وی در پادگان امام خمینی داشت هم نام وی نیز بود وی بعد از پرس و جو متوجه می شود که این دانش آموز برادر زاده شهید علی اکبر علی شاهی می باشد که بعد از شهادت عموی خود بدنیا آمده و وی را به نام آن شهید بزرگوار نامگذاری کرده اند.

وی گفت قصد دارد این خاطره را تحت عنوان "با علی اکبر از پادگان امام خمینی تا دبیرستان امام خمینی" نوشته و منتشر نماید.

کامرانی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا تاکنون در مسابقات خاطره نویسی دیگری نیز شرکت داشته است اظهار داشت: در سال 88 در مسابقه خاکریز خاطره ها، که از طرف بنیاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس برگزار گردید با خاطره ای تحت عنوان " از دانشگاه تهران تا دانشگاه عشق "شرکت کرده و موفق به کسب مقام نخست استان گردید.

سعید رضا کامرانی در پایان متذکر شد بزرگ ترین افتخارش این است که در مقطعی از زمان همرزم و همنفس غیور مردانی بوده است که در راه دین و شرف این مرز و بوم جام شهادت نوشیدند.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: