کد خبر: ۲۷۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خبر داد:
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه از آموزش بیش از هزار و 500 نفر مبلغ برای تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش خبر داد.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس حجت‌الاسلام محمدحسن نبوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های اداره‌کل همکاری‌های تبلیغی اظهار کرد: اداره حمایت از توسعه تولیدات فرهنگی از جمله ادارات زیر مجموعه این اداره‌کل بوده که ‌توسعه و پشتیبانی فرهنگی دینی از سازمان‌ها و ادارات و‌ جشنواره نرم‌افزارهای دینی(تبلیغ دین و فناوری اطلاعات) را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی روحانیون بومی، گسترش آموزش‌های کاربردی، ساماندهی گروه‌های تبلیغی و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه، ثبت‌نام طلاب و نیروهای فرهنگی در فراخوان حمایت از محصولات فرهنگی تبلیغی از جمله طرح‌های این اداره است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه اقدام برای جمع‌آوری محصولات و تولیدات فرهنگی طلاب و نیروهای فرهنگی، ارزیابی فنی و محتوایی بیش از 150 نرم‌افزار دینی و شناسایی 500 مرکز و موسسه فرهنگی برای حمایت از تولیدات فرهنگی طلاب هنرمند آن مراکز و موسسات را از دیگر فعالیت‌های این اداره ذکر کرد.

وی اداره هماهنگی با نهادها و سازمان‌ها را از ادارات دیگر اداره‌کل همکاری‌های تبلیغی ذکر کرد و افزود: ایجاد ارتباط با مراکز و نهادهای همسو برای عقد قرارداد و تفاهم‌نامه همکاری و جذب و ساماندهی گروه‌های تبلیغی از جمله فعالیت‌های این اداره است.

نبوی ساماندهی و اعزام مبلغان ورزشکار در موارد لزوم، اعزام مبلغ به اماکن عمومی برای تبلیغ چهره به چهره، طرح ساماندهی روحانیون بومی و تهیه و تدوین اساسنامه جامع مبلغان کشور را از فعالیت‌های دیگر این اداره برشمرد.

وی با اشاره به اداره همکاری‌های تبلیغی مساجد گفت: تهیه و تنظیم نقشه و طرح الگو برای خانه عالم، ‌تدوین طرح نگهداری کودکان در زمان نماز در مسجد، ‌طرح مهدالصبیان مساجد به همراه آیین‌نامه اجرایی آن و ‌تهیه و تنظیم روایات مسجد در قالب پوستر سخن ماه برای درج در سایت معاونت تبلیغ از فعالیت‌های این اداره است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به اداره همکاری با نهادها و سازمان‌ها علمی و آموزشی گفت: راه‌اندازی مدارس امین در 17 استان کشور در قالب 428 مدرسه و استقرار و اعزام 900 نفر مبلغ و مبلغه به مدارس امین، استعدادهای درخشان، شبانه‌روزی و... از جمله فعالیت‌های این بخش است.

وی به برگزاری دوره آموزشی اشاره کرد و افزود: آموزش بیش از هزار و 500 نفر مبلغ برای تبلیغ در مدارس آموزش و پرورش، آموزش 26 هزار نفر از مدیران، معلمان و اولیاء در کشور و آموزش 20 هزار نفر از فرهنگیان در زمینه فرق و ادیان از اقدامات دیگر اداره همکاری با نهادها و سازمان‌ها است.

نبوی خاطرنشان کرد: بیش از 4 هزار مبلغ و مبلغه برای اعزام به مدارس سراسر کشور مورد مصاحبه و ارزیابی عملی قرار گرفته‌اند.

وی به طرح‌ها و فعالیت‌های مربوط به این اداره اشاره کرد و افزود: تدوین طرح جامع فعالیت‌های مبلغان در مدارس آموزش و پرورش، تدوین پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی معاونان تبلیغ استان‌ها در خصوص تبلیغ در مدارس و بازنگری در شرح وظایف مبلغان مدارس از جمله این طرح‌هاست.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: تدوین پیش‌نویس منشور تبلیغ در مدارس، تدوین پیش‌نویس طرح جلسات هم‌افزایی مبلغان مدارس، ‌دریافت خروجی از فعالیت‌های تبلیغی مبلغان در مدارس و آسیب‌شناسی مدارس امین و طرح جامع فعالیت‌های فرهنگی تربیتی در آموزش و پرورش از طرح‌های دیگر این اداره است.


نام:
ایمیل:
* نظر: