کد خبر: ۲۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
امام جمعه شیراز:
امام جمعه شیراز گفت: غنا و عمق فرهنگی ما در برابر فرهنگ غرب، برتری را برای ما رقم زده که به جای دفاع باید به تهاجم بپردازیم.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهر اظهار داشت: امروز روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سه‌شنبه دوم اردیبهشت ماه، روز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که این هر دو از قدرت‌های نظام هستند.

وی افزود: اقتدار نظامی بخش مهمی از اقتدار ملی است اما این اقتدار زمانی معنا می‌یابد که توام با مسائل معنوی باشد و ارتش و سپاه البته هر دو در کمال معنویت هستند.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: آنچه که نیروهای نظامی و انتظامی ما دارند و دیگران ندارند همین تکیه بر معنویات و ارزش‌های الهی است.

وی اضافه کرد: امروز ارتش ما محل حضور و تربیت جوانان شایسته مجهز به علوم قرآنی، مسائل دینی و احکام الهی است.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز ولادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام(ص) ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) کسی است که پیامبر او را کوثر و ام ابیها خواند، ائمه هدی وی را حجت خدا بر خود معرفی کردند و امیرالمومنین(ع) این بانوی بزرگوار را همراه و پناهگاه خود می‌دانست.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) می‌فرمایند وظیفه زن انسان‌سازی است و زن‌های انسان‌ساز اگر از ملت‌ها گرفته شوند آن ملت به انحطاط کشیده خواهد شد.

ایمانی بیان کرد: قرآن کریم وقتی می‌خواهد به جامعه خوب اشاره کند زنان خوب آن را بر می‌شمرد و آنگاه که جامعه‌ای بد را توصیف می‌کند زنان بد را مورد اشاره قرار می‌دهد.

به گفته وی، همسران نوح و لوط مصداق زنان بد و مریم و آسیه مصداقی برای زنان خوب هستند.

وی در ادامه افزود: زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند و نیم دیگر را نیز تربیت می‌کنند و از این رو استکبار در دو قرن اخیر برای به بند کشیدن ملت‌ها سعی در انحراف زنان داشته است.

ایمانی تصریح کرد: غربیان زنان را از خانه بیرون آورده و به کارخانه و بازار فرستادند تا بتوانند آنچه مدنظر دارند را از این طریق پیاده کنند.

امام جمعه شیراز همچنین گفت: امید داریم زنان جامعه ما در زندگی خود بر اساس رهنمودهای فاطمه زهرا (س) حرکت کنند تا دشمن از این اقدامات طرفی نبندد.

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی غرب‌زدگی را از بین برد اما رسوبات آن همچنان باقی است و غرب می‌خواهد با رخنه در فرهنگ ما، آن را بشکند و ما در مقابل باید فرهنگ ایرانی اسلامی خود را با قدرت حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: در این زمینه باید قلم به دستان، هنرمندان، شعرا، فرهیختگان و سایر خواص، زشتی‌ها و نازیبایی‌های فرهنگ و تمدن صنعتی غرب را در قالب هنر به نمایش بگذارند تا مردم بدانند زیر این دستکش مخملین چه چیز قرار دارد.

به گفته وی، شناساندن دشمن در این شرایط ضرورت دارد و تمام هنرمندان باید در این مقوله وارد شوند.

ایمانی اضافه کرد: فرهنگ غرب در برابر فرهنگ عمیق و دیرپای ما چیزی برای گفتن ندارد و از این رو ما باید به جای دفاع در عرصه فرهنگ مهاجم باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه رهبر معظم انقلاب حتی بر بازی‌های کودکان نیز تاکید دارند که باید در تمام عرصه‌ها غنای فرهنگ ایرانی اسلامی خود را معرفی کنیم.

خطیب نماز جمعه شیراز در ادامه اظهار داشت: لازم است که در برابر جبهه فرهنگی دشمن، جبهه فرهنگی تشکیل دهیم و همگان در آن حضور بیابند که دنیا تشنه معارف عمیق ما است به شرط آن که در قالب مناسب و قابل فهم ارائه شود.

وی افزود: در تاریخ ایرانیان چه قبل و چه بعد از اسلام هیچگاه گسست فرهنگی رخ نداده و حملات روم و یونان باعث تسلیم فرهنگی ایرانیان نشده است.

ایمانی بیان کرد: مسلمانان ایران قرآن را به جان و دل پذیرفتند اما اجازه حاکمیت فرهنگ امویان و عباسیان را ندادند.

وی ابراز داشت: حتی در فتنه مغول که خراب کردند و سوزاندند و بردند، گسست فرهنگی در جامعه ما رخ نداد و به جای آن مغولان مسلمان و شیعه شدند.

ایمانی ادامه داد: در 200 سال اخیر استعمار تمام کشورها را به هم ریخت اما نتوانست ایران رابه هم بریزد که به سبب همان فرهنگ عمیق است که اسلام آن را بارور کرد.

وی تصریح کرد: راهکار حل بسیاری از موضوعات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیز در بازگشت به این فرهنگ اصیل و تقویت بنیه اعتقادی جامعه نهفته است.

امام جمعه شیراز افزود: اگر مردم دین را باور کنند عمده مشکلات حل می‌شود که این مهم از طریق گسترش فرهنگ قرآن و نظارت همگانی با اجرای فریضتین میسر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: