کد خبر: ۲۸۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۸

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس ، در بخش هایی از وصیت نامه شهید عبدالله جلالی می خوانیم: وصیت من به شما این است که در مرحله ی اول جهاد اکبر که همان خودسازی است را شروع کنید که اگر شروع نکنید هرگز نمی توانید عضو مفیدی برای این جامعه باشید.

چکیده ای از زندگی نامه شهید
شهید عبدالله جلالی در سال 1342 در شهرستان فراشبند در یک خانواده روحانی(پدر بزرگ) و مذهبی دیده به جهان گشود، دوران کودکیش را در محضر پدربزرگ گرامیش حاج شیخ عباس به فراگیری قرآن و معارف اسلامی پرداخت.

وی در 6 سالگی پا به مدرسه نهاد، شرایط مالی خانواده طوری بود که مجبور بود بیشتر وقتش را در مزرعه پدر جهت امرار معاش خانواده سپری کند . سپس جهت ادامه ی تحصیل عازم شیراز شد و یکی از اعضای فعال تشکیلات دانش آموزی آن زمان بود که علیه رژیم منحوس پهلوی فعالیت می کردند .

به خاطر علاقه اش به فراگیری زبان انگلیسی در رشته ی زبان انگلیسی تربیت معلم پذیرفته شد.با شروع جنگ تحمیلی درس را رها نمود تا در مکتب دیگری درس بخواند و جهت حفظ انقلاب و پیروی از دستور امام خمینی(ره) عازم جبهه های حق علیه باطل گردید . وی چندین بار به جبهه اعزام شد تا سر انجام به آرزوی دیرینه اش که وصال معبود بود رسید و در تاریخ 04/03/1361 در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس بر اثر اصابت موشک آر پی جی به شهادت رسد.

گزیده ای از فعالیت های مذهبی ، علمی، هنری، و ورزشی شهید
ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در پخش اعلامیه های امام خمینی(ره) نقش به سزا و مؤثری داشت . در نماز جماعت مسجد آقا میر احمد همواره شرکت می جست. در زمینه ی درسی بسیار فعال بود و در درس ریاضی بسیار قوی بود . به ورزش کوهنوردی و پیاده روی علاقه داشت و کار را بزرگترین ورزش و تفریح می دانست.


فرازی از وصیت نامه شهید
وصیت من به شما برادران و خواهران این است که در مرحله ی اول جهاد اکبر که همان خودسازی است را شروع کنید که اگر شروع نکنید هرگز نمی توانید عضو مفیدی برای این جامعه باشید. هر چه زودتر از لذت های زودگذر این دنیا دست بشویید و فکر آخرت باشید. تا آنجا که می توانید به هم محبت کنید و همیشه و در همه حال ایثارگر باشید.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: