کد خبر: ۲۹۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۹
پيام مشترك سرلشكر جعفري و حجت‌الاسلام سعيدي:
فرمـانـده كـل سپـاه پاسداران انقلاب اسلامي و نماينده ولي‌فقيه در سپاه در آستانه روز ۱۲ارديبهشت سالروز شهادت آيت‌الله مطهري(ره) و روز عقيدتي ـ سياسي در سپاه و بسيج، پيام مشتركي صادر كردند.

فرمـانـده كـل سپـاه پاسداران انقلاب اسلامي و نماينده ولي‌فقيه در سپاه در آستانه روز ۱۲ارديبهشت سالروز شهادت آيت‌الله مطهري(ره) و روز عقيدتي ـ سياسي در سپاه و بسيج، پيام مشتركي صادر كردند.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، در پيام سردار سرلشكر جعفري و حجت‌الاسلام و المسلمين علي سعيدي آمده است: شهيد مطهري(ره) يكي از سرمايه‌هاي عظيم و طلايه‌داران مباني فكري انقلاب اسلامي به شمار مي‌رود كه در اوج مهارت و توانمندي براي ايجاد تحولات فكري در جامعه با خلق انديشه‌هاي آگاهي‌بخش و فعاليت‌هاي همه‌جانبه و مجاهدت فكري، توانست زمينه تحقق اهداف والاي انقلاب اسلامي را فراهم آورد و مصداقي براي كلام زيباي پيامبر مكرم اسلام(ص) باشد كه فرمود: ان مثل العلماء في‌الارض كمثل النجوم في‌السماء يهتدي بها في‌الظلمات البر و البحر... شد كه در روي زمين نورافشاني كرد و با درك هوشمندانه از وضعيت جامعه و مقتضيات روز، هدايتگر رهروان وادي ايمان در ظلمت شد.

نامگذاري 12 ارديبهشت‌ماه، سالروز شهادت علامه بزرگوار آيت‌الله مطهري(ره) به عنوان روز عقيدتي ـ سياسي در سپاه و بسيج، ناشي از پيوند عميق و مستحكم پاسداران انقلاب اسلامي با افكار و شخصيت نافذ و جريان‌ساز آن روحاني مبارز، فيلسوف بزرگ و انديشمند فرزانه است و بي‌ترديد بالندگي و سلحشوري مستمر پاسداران انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي پرخطر مأموريت‌ها و وظايف محوله، مرهون تعاليم و آموزه‌هاي فرهنگ اسلام ناب محمدي(ص) و تأسي از وصاياي جاودانه حضرت امام خميني(ره) و منويات و رهنمودهاي فرمانده معظم كل قوا حضرت امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) و مجاهدت خستگي‌ناپذير روحانيت متعهد و عالمان دانا و توانايي چون استاد مطهري(ره) است و اعتقاد راسخ دارد كه اين مهم جز با حركت در مسير تعالي سازماني، تعميق معنويت، رشد ارزش‌هاي اسلامي و نهادينه‌سازي شايستگي‌هاي پاسداري با نقش‌آفريني و پرچمداري خدمتگزاران عرصه تعليم و تربيت به‌ويژه استادان و مربيان عالم و مهذب محقق نخواهد شد.

بر اين اساس، ضمن گراميداشت هفته عقيدتي ـ سياسي در سپاه و بسيج، از تلاش و مجاهدت علمي و تربيتي همه استادان، مربيان و فرماندهان، مسئولان و مديراني كه با اقدامات مؤثر خود زمينه اجراي موفق برنامه‌هاي تربيتي و آموزش‌هاي عقيدتي ـ سياسي را فراهم ساختند، قدرداني مي‌شود و اميد است در سال 93 با عزم و اراده جدي‌تر، گام‌هاي بلندتري را براي تحقق شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي» بردارند و به منظور دستيابي به اهداف هويت‌بخش سپاه همواره در برنامه‌ريزي‌ها و پشتيباني‌ها، موارد زير را مدنظر قرار دهند:

1ــ با فعال كردن شوراي تربيت و تعالي، تصميمات و اقدامات مناسب و مؤثري براي عملياتي كردن برنامه‌هاي ابلاغي ـ به‌ويژه در زمينه اجراي مطلوب دوره‌هاي تربيت و تعالي خانوادگي ـ اتخاذ كنند.

2ـ برنامه‌هاي آمادگي معنوي، بصيرت ديني و انقلابي و آموزش‌هاي قرآني ـ به خصوص دوره پاسدار معلم و سرباز معلم قرآن كريم ـ را با حضور خود و نيز فراهم‌سازي حضور كاركنان سپاه، همانند گذشته تقويت كنند.

3ـ فرماندهان و مسئولان با توجه به نقش تحول‌آفرين استادان و مربيان حمايت همه‌جانبه از آنان را در اولويت قرار داده و زمينه لازم را براي حضور و بهره‌مندي بهينه از استادان برجسته فراهم آورند.

4ـ با هماهنگي و همسويي با مسئولان نمايندگي ولي‌فقيه در تمامي رده‌ها، پشتيباني و حمايت جدي از اقدامات زيرساختي و ماندگار در امر تربيت و آموزش عقيدتي ـ سياسي را فراهم كنند.

از خداوند متعال توفيق همگان را در جهت تقويت بنيه اعتقادي ـ سياسي كاركنان و پاسداري از عزت و عظمت انقلاب اسلامي و پيروي از دستورات فرمانده معظم كل قوا حضرت آيت‌الله‌العظمي امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) مسئلت مي‌نماييم.

نام:
ایمیل:
* نظر: