کد خبر: ۲۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۹
نماینده ولی فقیه در فارس:
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: حضور جوانان در مراسم اعتکاف از مصادیق رویش‌های انقلاب است.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های ظهر امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: اعتکاف سنت حسنه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی احیا شد.

وی افزود: سال گذشته از سیزدهم تا پانزدهم رجب بیش از 800 هزار نفر در مساجد جامع شهرها و دانشگاه‌ها معتکف شدند.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: این از بی‌نظیرترین پدیده‌ها در جهان است که یک میلیون جوان به مدت سه روز در مساجد خلوت کرده و روزه بگیرند و با خدای خود به راز و نیاز بپردازند.

این مسئول اضافه کرد: در این ایام مراقبت از نفس به معتکفان سفارش شده و لازم است که آلودگی‌های فکری و اخلاقی را از خود دور کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس خاطرنشان کرد: مسئولان اعتکاف آموزش‌های لازم برای بهره‌گیری بیشتر از خلوت با خدا را به معتکفین ارائه کنند.

وی تصریح کرد: دقت شود که در مراسم اعتکاف مداحان و سخنرانانی به نحوی برنامه اجرا کنند که فضای خلوت معتکفین حفظ شود و دقایقی به مداحی جمعی و ساعاتی برای خلوت و راز و نیاز فردی باشد.

رحلت بانوی بزرگ اسلام عقیله القریش زینب کبری(س) دیگر موردی بود که امام جمعه شیراز به آن اشاره و عنوان کرد: لازم است که در روز پانزدهم رجب معتکفان و سایر مردم به زندگی این بانوی بزرگوار و اثرگذاری وی در تاریخ اسلام توجه پیدا کنند.

این مسئول ابراز داشت: همان گونه که حضرت خدیجه با ثروت و فداکاری خود اسلام را بیمه کرد، زینب(س) نیز با صبر و بردباری و پیام‌رسانی خویش اسلام را از سقوط نجات بخشید.

خطیب نماز جمعه شیراز در ادامه به فتوای تاریخی میرزای شیرازی پرداخت و گفت: آن مرد بزرگ با یک سطر فتوا توانست استبداد داخلی قجری را بشکند و قدرت بریتانیا را به سخره بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در ایام گذشته مبحث سلامت مطرح بود و یکی از موارد مهم این مسئله، جلوگیری از سالمند شدن کشور است که رهبر معظم انقلاب به جد آن را گوشزد کرده‌اند.

ایمانی متذکر شد: جوانان که صاحب فکر و اندیشه در آینده کشور هستند نباید رو به اقلیت بگذارند و لازم است که مسئولان مسئله تهدید نسل را مورد توجه قرار دهند تا با اتخاذ تدابیری نرخ زاد و ولد از آنچه هست بالاتر رود.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان این که امروز جهاد اکبر ما تولید ملی است، اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب در بازدید از مجموعه مپنا تاکید کردند که راه نجات اقتصاد کشور توجه به تولید داخلی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: