به گزارش بسیج
فرهنگیان فارس، حجتالاسلام والمسلمین منصور برزگر، دبیر منطقه جنوب اتحادیه تشکلهای
قرآن و عترت کشور در گفتوگو با خبرگزاری ایکنا،
با اشاره به پیشنهاد خبرگزاری ایکنا مبنی بر نامگذاری روزی به نام معلم
قرآن گفت: این پیشنهاد ایکنا بسیار خوب، جالب و جذاب هم برای دلگرمی مربیان
و اساتید قرآن است و هم اینکه باعث میشود به اصالت اصلی خود بازگردیم،
است زیرا اگر تمام معلمان ما به این مرحله رسیدهاند، از قبل آموزش قرآن
بوده است.
وی افزود: در روزگاران قدیم، افراد با سواد جامعه ما کسانی بودند که به
نوعی در ابتدای امر قرآن را فرامیگرفتند حتی قبل از انقلاب در بسیاری از
مراکز و روستاها، مدرسه که نبود، مکتبخانه بود و مردم در این مکتبخانهها
ابتدا سواد قرآنی را یاد میگرفتند و ادامه میدادند.
روز معلم قرآن، موجب دلگرمی جامعه قرآنی میشود
حجتالاسلام برزگر اضافه کرد: امروز نامگذاری روز معلم قرآن، هم باعث
دلگرمی جامعه قرآن میشود و هم اینکه جایگاه رفیع معلمان قرآن یادآوری
میشود زیرا به فرموده پیامبر(ص) بهترین شما کسی است که قرآن را یاد دهد به
دیگران بیاموزد، لذا بهترین افراد جامعه ما معلم قرآن میشوند.
مدیر مؤسسه مکتبالقرآن ثارالله(ع)، معلم قرآن بودن را افتخاری بس عظیم
دانست و گفت: معلم قرآن با معلم سایر علوم تفاوتی ندارد بلکه شاید جایگاهش
بسیار بالاتر باشد، حتی برخی از معلمان رشتههای دیگر میتوانند معلم قرآن
شوند که بهنظر من این امر در توسعه آموزش قرآن بسیار مفید است زیرا هم
باعث شور و نشاط در میان دانشآموزان شده و ارزش و جایگاه معلمان قرآن را
بالا میبرد.
وی در ادامه سخنان خود به شیوههای آموزش قرآن در کشور اشاره کرد و گفت:
در بحث آموزش قرآن در آموزش و پرورش، اصلی که متأسفانه فراموش شده و گمان
میکنند که در طول دوران تحصیل میتوانند به دانشآموزان قرآن فرا دهند در
صورتی اینگونه نیست.
حجتالاسلام برزگر اظهار کرد: در طی چند سال گذشته مؤسسات قرآنی نشان
دادهاند که فرزندان از سنین کم میتوانند به راحتی روخوانی قرآن را کامل
فراگیرند و فرزندانی که به این مؤسسات مراجعه کرده و تحویل آموزش و پرورش
شدهاند به خصوص کسانی که در مراکز قرآنی و بیشدبستانیهای قرآنی تربیت
شدهاند، ده برابر بیشتر از سایر دانشآموزان در مدارس قرآن را
فراگرفتهاند.
آموزش و پرورش تعامل خود را با جامعه قرآنی بیشتر کند
دبیر منطقه جنوب اتحادیه تشکلهای قرآنی کشور با تأکید بر اینکه آموزش و
پرورش سیستم تعامل خود با جامعه، مراکز و مؤسسات قرآنی را بیشتر کند، گفت:
فرزندان مثل قبل نیستند و آگاه و روشن هستند و در سنین کم میتوانند قرآن
را فراگرفته و آن را تثبیت کنند.
وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی نباید این دغدغه وجود داشته باشد که
فارغالتحصیلان دانشگاهی ما روخوانی قرآن بلد نیستند و اگر آموزش و پرورش
از مؤسسات قرآنی حمایت و تعامل خود را بیشتر کند، قطعاً آموزش قرآن
دانشآموزان از همان سنین کم تثبیت میشود.