کد خبر: ۳۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
رئیس ستاد اقامه نماز کشور تاکید کرد
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: تمام معلمان توصیه داریم در دوره‌های تفسیری قرآن شرکت کنند تا پاسخ‌گوی شبهات دانش‌آموزان در هر زمینه‌ای باشند.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام حاج محسن قرائتی عصر امروز در نشست صمیمی با مدیران، معاونان و مربیان آموزش و پرورش که در سالن امام علی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: اصلاح کتاب‌های درسی در تمام مقاطع تحصیلی لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌دارترین مردم معلمان هستند، افزود: تربیت فرزندان نسل آینده که سرنوشت مملکت به دست و تفکر آنان بوده رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: سعی کنید بچه‌ها را به سمت قرآن هدایت کنید چرا که الفاظ قرآن برای یادگیری و انتقال آن به نسل آینده مفید است.

قرائتی خاطرنشان کرد: با ورود الفاظ بیگانه و رواج آن در بین نسل‌های آینده و مکالمات روزمره زندگی، روز به روز الفاظ قرآن به فراموشی سپرده می‌شوند.

وی با بیان اینکه جوانان امروز از خود اراده ندارند، افزود: باید مواظب افکار جوانان باشیم چرا که دشمنان اسلام با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی اراده جوانان را سلب و فرهنگ خود را رواج می‌دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: تنها رابطه علمی در مدارس کافی نیست رابطه معلمان با بچه‌ها باید رابطه عاطفی بوده تا جایی که در زندگی آینده جوانان کارساز باشد.

قرائتی با تاکید بر اینکه تحصیل باید مفید باشد، گفت: پیامبر اسلام (ص) در احادیث بسیاری فرموده که از اطلاعات بی‌خاصیت که اسمش پژوهش است بپرهیزید چرا که تحصیل و تعلیم باید مفید باشد.

وی با اشاره بر اینکه یادگیری باید مشکل فردی یا اجتماعی یک ملت را حل کند، افزود: یادگیری مفید دارای 4 شرط بوده که یا باید واجب یا مستحب، یا مشکل فردی و اجتماعی ملتی را حل کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: تمام معلمان توصیه داریم در دوره‌های تفسیری قرآن شرکت کنند تا پاسخ‌گوی شبهات دانش‌آموزان در هر زمینه‌ای باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: