کد خبر: ۳۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس:
رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس گفت: ما به عنوان سربازان سرزمین فرهنگ و هنر ، با عزم ملی و مدیریت جهادی باید از تمامیت فرهنگ و هنر دفاع کنیم.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ،سعید رضا کامرانی در جمع هنرمندان فارس با اشاره به آیه" و یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه" گفت: تزکیه و تربیت بر علم مقدم است و فرهنگ و هنر بدون شک به مقوله "تربیت" مربوط می شود نه علم.

کامرانی افزود: فرهنگ و هنر در جوامع بشری برای اندیشمندان و انسان های فرهیخته از جایگاهی ویژه برخوردار است و متاسفانه این امر در جامعه ما به گونه ای مورد غفلت قرار گرفته که اگر این رویه ادامه یابد در آینده ای نه چندان دور به قول معروف " نه از تاک نشانی ماند و نه از تاک نشان"

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس گفت: مسلماً مقام معظم رهبری هم همین دغدغه ها را دارند که امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامیدند و ما به عنوان سربازان سرزمین فرهنگ و هنر ، با عزم ملی و مدیریت جهادی باید از تمامیت فرهنگ و هنر دفاع کنیم.

وی با بیان ایانکه ، همیشه نباید به دانسته ها و اندوخته های گذشته، دل خوش کرد افزود: گاهی هم باید نیمه خالی لیوان را دید تا با درک صحیح از عقب ماندگی ها و مشکلات، برای رفع آن گام برداریم و ایمان داشته باشیم به این که " کسی که بخواهد درو کند باید بکارد."

کامرانی، عضو شورای تربیتی استان ادامه داد: مردم ما در گذشته های نه چندان دور نه تنها به هنرمندان و آثار هنری آنان مباهات می کردند ،بلکه خودشان را وامدار آنان می دانستند، اما هم اکنون مقداری از فرهنگ و هنر فاصله گرفته اند و اصحاب فرهنگ و هنر را فراموش کرده اند.

وی گفت: شاید بتوان گفت که در دهه های اخیر یکی از آسیب هایی که به قشر هنرمندان وارد شد این است که متولیان امور هنری نه هنرمندند ،نه هنرمند پرور و نه حتی دوستدار هنر و هنگامی که چنین اتفاقی بیفتد ، این مسئولین قرآن را به گونه ای می خوانند که نتیجه اش چیزی جز بردن رونق مسلمانی نیست.

کامرانی گفت:گاهی کسانی بر اریکه هنر تکیه زده اند که در املای صحیح کلمه "هنر" هم تردید داشته اند و آنقدر به جامعه هنری لطمه وارد کرده اند که گویی در حقیقت در حال بریدن شاخه ای هستند که علاوه برجامعه ، خودشان هم روی آن نشسته اند.

رییس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس گفت: من به عنوان کسی که بیش از سی سال در عرصه فرهنگ و هنر شاگردی کرده ام معتقدم که مدیرانی از جنس جامعه هنری باید متولی امور هنری باشند و کلید دار قفل فرهنگ و هنر باید خودشان از اهالی فرهنگ و هنر باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: