کد خبر: ۳۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس :
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: وضعیت فیزیکی برخی مدارس حاشیه کلانشهر شیراز تاسف برانگیز است؛ خیرین مدرسه ساز به یاری ما بشتابند.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، حمیدرضا آذری درشانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس در شهر صدرا افزود: به عنوان نمونه، درمنطقه شرغان در شرق شیراز مدرسه ای است که از نبود شبکه فاضلاب رنج می برد و سوال اینجاست که چگونه می توان از دانش آموزان این مدرسه شادابی و نشاط را انتظار داشت.

وی تصریح کرد: وجود چنین مدارسی در شیراز به عنوان کلانشهر و مهد علم و تمدن بسیار تاسف برانگیز است.

این مقام مسوول با بیان این که پاره ای مشکلات خانواده ها در مناطق حاشیه ای و کم بضاعت شهر به مدارس منتقل می شود، گفت: اگر می خواهیم آسیب ها در این مناطق را بکاهیم باید در آموزش دانش آموزان این مناطق سرمایه گذاری کنیم.

وی مشارکت خیرین مدرسه ساز در گره گشایی از مشکلات این گونه مدارس را خواستار شد و گفت: به عنوان نمونه، هزینه دوره آموزشی زبان برای 200 دانش آموز این مدرسه تنها 50 میلیون ریال است اما این اعتبار در دسترس نیست، حال آن که خیرین می توانند در این زمینه گام بردارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس در ادامه همچنین توجه خیرین مدرسه ساز به مشارکت در ساخت مراکز آموزشی در شهر صدرا را خواستار شد و گفت: به دلیل مهاجرت گسترده به این شهر جدید در مجاورت کلانشهر شیراز، مشکلات آموزشی زیادی در این منطقه فراروی مردم است از این رو از خیرین مدرسه ساز می خواهیم که شهر صدرا را فراموش نکنند.

آذری با تاکید بر این که تحول اقتصادی در جامعه یک شبه محقق نمی شود، توجه همه جانبه به حوزه آموزش و سرمایه گذاری در این حوزه را در دستیابی به این هدف حائز اهمیت برشمرد.

وی تصریح کرد: با توجه به تاثیرپذیری متقابل والدین و فرزندان، اگر به دنبال ترویج مبنای صحیح رفتاری در جامعه هستیم باید به دنبال آموزش 14 میلیون دانش آموز باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه از تلاش های خیرین مدرسه ساز استان قدردانی کرد و گفت: خیرین مدرسه ساز در مسیر اعتلای فرهنگ و ادب هرآنچه که در توان داشته اند در این راستا مشارکت کرده اند و از رهگذر این تلاش ها، مقدمات و ابزار کار برای تعلیم و تربیت دانش آموزان فراهم می شود.

جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس هر سال به منظور جلب مشارکت خیرین و نیک اندیشان جامعه در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی برگزار می شود.

تکمیل پروژه های نیمه تمام و جلب مشارکت خیرین مدرسه ساز در گره گشایی از مشکلات آموزشی شهر صدرا در دستورکار شانزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان فارس است.

شهر جدید صدرا در شمال غرب کلانشهر شیراز به واسطه مهاجرت و اجرای طرح های مسکن مهر رشد شتابان جمعیتی داشته است اما فضاهای آموزشی این منطقه متناسب با رشد جمعیت ایجاد نشده اند و این موضوع مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: