کد خبر: ۳۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۴
در اولین مجمع استانی بسیج فرهنگیان بررسی شد
نخستین مجمع بسیج فرهنگیان فارس با بحث آسیبهای فرهنگی سیستم آموزش و پرورش برگزار گردید.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس، نخستین مجمع بسیج فرهنگیان فارس با بحث آسیبهای فرهنگی سیستم آموزش و پرورش با نگاه کارکردی با حضور نظری معاونت پرورشی آموزش و پرورش استان و مدیران کانون ها و مربیان صالحین و نخبگان بسیج فرهنگیان استان برگزار گردید.

مسئول بسیج فرهنگیان فارس با بیان اینکه آفتی که گریبانگیر سیستم آموزشی کشور بوده و هست آسیب سکولار در سیستم آموزش و پرورش کشور است در ادامه افزود: یکی از نشان گاه های فرهنگی نظام آموزش و پرورش که به صورت آشکار است، بحثی که در گذشته تنها مختص آموزش عالی بود ولی متاسفانه این بحث به مقاطع پایین تر و آموزش و پرورش رسیده بحث نهضت ترجمه است.

وی در ادامه افزود: یک فرد برگفته از فرهنگ و داشته های خود بر اساس شرایط فرهنگی کشور خود می نویسد.

حسن زاده با بیان اینکه مبانی سکولار دارای ریشه هایی است که قبل از آنکه خودش حاکم شود باید ریشه هایش را نمایان کند و خود را بر اصولی تکیه بدهد افزود :آفتی که برای ما در نهضت ترجمه وجود دارد نداشتن مدل آموزشی است.

حسن زاده در ادامه گفت: آموزش از دو بخش کاملا مجزا اما همراه هم تشکیل شده،که فصل دوم آن شامل پرورش و تربیت است عنوان سیستم آموزشی کشور هم به همین ترتیب، آموزش و پرورش است.که یکی در حوزه نظری و دیگری در حوزه عملی و تربیت و پرورش است.

مسئول بسیج فرهنگیان فارس با بیان اینکه یکی از آسیب هایی فرهنگی در سیستم آموزش و پرورش انقطاع آموزشی است اضافه کرد: بین دو موضوع آموزش و پرورش فاصله داریم و هیچ کدام کمک دهنده و یاری دهنده همدیگر نیستند. بطور مثال اگر یک دانش آموز از حیث درس خواندن (حوزه نظری) دانش اموز خوبی باشد کما اینکه امروزه به همین شکل است الزاما از نظر اخلاقی می تواند دانش آموز خوبی نباشد کما اینکه این موضوع را معلمان خود از نزدیک لمس کرده اند.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: