کد خبر: ۳۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۵
بانوي تازه مسلمان شيعه فيليپيني در گفتگو با مهر:
يك بانوي تازه مسلمان شيعه فيليپيني با بيان اينكه صبر حضرت رسول(ص) مرا عميقا به اسلام جذب كرد، گفت: من با حجاب احساس راحتي بسياري دارم، درست عكس گذشته كه بدون آن احساس راحتي مي كردم. در واقع با حجاب حس زيبايي بيشتري دارم و بدون آن ناراحت هستم.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس، بانوي تازه مسلمان و شيعه اهل كشورفيليپين، مسير ايشان در پيمودن و تشرف به مذهب تشيع مورد بحث قرار داده است. خانم "نورا فاطيما" مسيري را از الحاد به اسلام و بالاتر از آن به تشيع پيموده است. وي ابتدا در دانشگاه مسيحيان مانيل در فيليپين مشغول به تحصيل بود و سپس وارد دانشگاه مانداليونگ شد.

وي درباره تشرفش به اسلام گفت: بهترين لحظه تمام زندگاني من زماني بود كه شهادتين را گفته و مسلمان شدم. پيش از آن كه اسلام وارد زندگاني من شود هيچ وقت فرد معتقدي نبودم. در تمام دوران كودكي و نوجواني ام هيچ مسلماني را ملاقات نكرده بودم. در آن دوران مشكلات و سختي هاي بسياري در زندگي شخصي ام داشتم چنان كه با وجود الحاد از شدت تنهايي گاهي با خود مي انديشيدم بايد براي حل مشكلات با كسي، خدايي صحبت كنم. اما افراد به اصطلاح راهنمايي كه من را براي ارتباط با خداياني راهنمايي مي كردند بيشتر بر آشفتگي هاي ذهني ام مي افزودند. دنياي امروز كمبودهاي فراواني دارد كه انسان را راضي نمي كنند. غرب مدرن فاقد ديسيپلين و راه كامل و راضي كننده اي براي زندگي است، برعكس آنچه بعدها در اسلام ديدم.

فاطيما ادامه داد: همين مسايل من را براي تحقيق و تفحص در مورد خداي حقيقي ترغيب كرد. من آن زمان در مورد اديان مختلفي تحقيق كردم و اصول هر دين را مورد مطالعه قرار دادم. همچنين راه و روش هر دين براي زندگي را خواندم و در ميان ادياني كه من مطالعه كرده بودم اسلام را بيشتر از سايرين پسنديدم و جذب آن شدم. آيتم هاي متفاوتي در شكل گيري اعتقاد من به دين اسلام تاثيرگذار بودند. مطالعه كتب اسلامي و تماشاي كانال هاي تلويزيوني اسلامي مرا بيشتر با اسلام آشنا و بيشتر جذب آن كردند.اما آشنايي با اسلام و آموختن اعتقادات اسلامي تنها اولين قدم بود و بايد براي بيشتر دانستن مسلمانان را ملاقات مي كردم تا با زندگي اسلامي از نزديك آشنا شوم. براي ادامه تحصيل از روستاي زادگاهم به شهر بزرگي مهاجرت كرده بودم و همين امر امكان دسترسي به مسلمانان را برايم فراهم مي كرد.

وي تصريح كرد: در ارتباط با مسلمانان با شخصيت پيامبر اسلام آشنا شدم. صبر حضرت رسول مرا عميقا به خويش جذب كرد. با مطالعاتي كه از زندگاني ايشان داشتم به اين نكات رسيدم كه پيامبر اسلام (ص) در همه موقعيت ها صبر پيشه مي كردند. در مواجهه با اشخاص مختلف اعم از مومن و كافر صبور بودند. حتي در برابر دشمنان صبورانه رفتار مي كردند. از سوي ديگر علم لدني حضرت و درك وفهم والايشان من را جذب كرد. در عين حال حضرت در برابر خالق خويش خاضع و خاشع بوده اند و همه اين خصايل انگيزشي در من به سوي اعتقاد عميق تر به اسلام ايجاد كرد. براي اين كه تصميم بهتري گرفته شود نبايد مغرضانه قضاوت كرد. نبايست تنها به آنچه مي بينم و يا مي شنويم بدون عميق شدن در ريشه مساله بسنده كنيم. انتقادات و تبليغات سوء بسياري عليه اسلام و مسلمانان وجود دارد اما اگر قضاوت منصفانه داشته باشيم، اگر منصفانه گوش كنيم و ببينيم، منصفانه تحقيق كنيم و در مورد مسايل مختلف مطالعه داشته باشيم به عقيده من قطعا به اين مضمون خواهيم رسيد كه اسلام در تمام ابعاد خويش كامل است.

فاطيما افزود: ناب بودن دين مبين اسلام برايمان اثبات خواهد شد و خواهيم ديد كه تعاليم اين دين همه ابعاد زندگي را در بر مي گيرد. قطعا حب و بغض ها و يا تعصبات شخصي يا گروهي منجر به اتهام زدن به اسلام و مسلمين است چرا كه مطالعه دقيق و عميق اسلام ناب منجر به روشن شدن مسايل مي شود. امروزه مكتبي چون اسلام در سراسر جها مورد نياز است. اگرچه رسانه ها با تعصبات و غرض هاي خويش تصوير نادرستي از اسلام ارائه مي دهند اما هر فرد محكم و متفكري تحت تاثير اين تبليغات قرار نخواهد گرفت. من فكر مي كنم همه، انسان هاي خوب را دوست دارند و اين همان چيزي است كه اسلام تعليم مي دهد. اسلام اين قدرت را به فرد مي دهد كه تفكر منطقي و منتقد داشته باشند.

وي در مورد پذيرش حجاب اسلامي خود تصريح كرد: علي رغم پذيرش دين مبين اسلام و احكام و دستورات آن، ابتدا برايشان بسيار دشوار بوده تا با حجاب اسلامي در جامعه ظاهر شوند چراكه به چنين پوششي عادت نداشتند اما رفته رفته به آن عادت كرده و خوشبختانه اطرافيانش با اين پوشش در كشور فيليپين آشنايي داشتند و در ميان آنان احساس ناراحتي نمي كرده است. اكنون با حجاب احساس راحتي بسياري دارم درست عكس گذشته كه بدون آن احساس راحتي مي كردم. در واقع با حجاب حس زيبايي بيشتري دارم و بدون آن ناراحت هستم.
نام:
ایمیل:
* نظر: