کد خبر: ۳۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴
فرهنگ مهدويت سزاوار آن است كه در قالب رمان، فيلم، نمايشنامه و آثار هنرى، در سطح جهانى ترويج شود. امروزه غربي ها توانسته‏ اند پيرامون تجربه‏ هاى عرفانى بعضى از قديسان خود فيلم بسازند و آن را ترويج كنند، اما ما هنوز نتوانسته‏ ايم درباره امام عصر(ع) آثار هنرى زيبا و ماندگار خلق كنيم.

فرهنگ مهدويت سزاوار آن است كه در قالب رمان، فيلم، نمايشنامه و آثار هنرى، در سطح جهانى ترويج شود. امروزه غربي ها توانسته‏ اند پيرامون تجربه‏ هاى عرفانى بعضى از قديسان خود فيلم بسازند و آن را ترويج كنند، اما ما هنوز نتوانسته‏ ايم درباره امام عصر(ع) آثار هنرى زيبا و ماندگار خلق كنيم. حال بر ماست که به گونه‌اي كه جامعه، نشانه‌اي از انتظار فرج داشته باشد با استفاده از امکانات روز به صورت مداوم به فرهنگ سازی در باب مهدویت مشغول باشیم، به گونه‌اي كه انتظار براي مردم امري مأنوس گردد.

بر خلاف تبليغات رسانه‌هاي غربي كه ظهور امام زمان (عج) را همراه با قتل و غارت نشان مي‌دهند، حقايق غيبت و عوارض آن براي مردم بيان شود و به جاي آن، رفاه و امنيت مهدوي، خصوصاً امنيت و آرامش رواني مطرح شود تا رغبت افراد به انتظار و زمينه‌سازي بيشتر گردد.

علاوه براین می توان با انجام یک سری برنامه های اعلامی از طرف آموزش وپرورش ازطریق بخشنامه وبرگزاری جلسات توجیهی برای مدیران ومعاونین مدارس به ترویج فرهنگ مهدویت درمدارس اقدام نمود که در ذیل به برخی از این برنامه های پیشنهادی اشاره می شود:

1- طرح همگام با قرآن دربرخی مدارس اجرا می شود که می توان این طرح را به طرح همگام با قرآن وعترت تغییر داد و  دانش آموزان پس از قرائت قرآن ، به مدت حدود 5 دقیقه هرروز با امام زمان خویش نیز آشنا شوند.

2- اجرای دعای فرج و دعای سلامتی امام زمان (عج) در برنامه صبحگاهی

3- اجرای زیارت آل پس یک روز درهفته و تشریح وتفسیر بندهای آن

4- اجرای طرح آشتی با امام زمان (عج) : دراین طرح امام جماعت مدرسه ویا مربی پرورشی روزی 5 دقیق درباره امام عصر برای دانش آموزان صحبت می نمایند.

5- مسابقات فرهنگی هنری که هرسال برگزارمی شود می توان هرسال به یکی از موضوعات مرتبط با مهدویت اختصاص پیداکند.

6- برگزاری مسابقه دلنوشته به امام زمان (عج) درمدارس

7- برگزاری مسابقه شعرو قطعه ادبی با موضوع مهدویت وانتظار

8- برگزاری مسابقه وبلاگ نویسی باموضوع مهدویت

9- تهیه بروشور با موضوع مهدویت و توزیع دربین دانش آموزان وبرگزاری مسابقه از مطالب آن

10- طراحی تراکت وبنر باموضوع مهدویت ونصب درتابلو اعلانات مدرسه وکلاس

11- برگزاری اردوی  یک روزه دانش آموزی به مقصد مسجدمقدس جمکران

12- نصب صندوق های پرسش و پاسخ ویژه مهدویت در مدارس ومراکز شبانه روزی و برگزاری جلسه پاسخ به سوالات با دعوت ازکارشناسان مجرب

13- برگزاری مسابقات بهترین تحقیقات دانش آموزی پیرامون امام عصر(عج)

14- برگزاری مسابقه سرود با موضوع مهدویت وانتظار توسط ادارات آموزش وپرورش

15- برگزاری مسابقه تهیه روزنامه دیورای با موضوع مهدویت

16- ايجاد مهر يار در دل‌ دانش آموزان، از طريق: 1) تبيين‌ نقش‌ امام‌ زمان‌ در جهان‌ هستي؛ 2) تشريح‌ عنايات‌ حضرت‌ به‌ دوستان؛ 3) معرفي‌ اماكن‌ زيارتي‌ منتسب‌ به‌ آن‌ حضرت‌ در ايران‌ و جهان؛ 4) سفرهاي‌ زيارتي‌ به‌ اماكن‌ ياد شده، همانند مسجد مقدس‌ جمكران‌ قم‌ 5) شور دادن‌ به‌ مجالس‌ دعاي‌ ندبه‌ و زيارت‌ آل‌ ياسين؛ 6) تبيين‌ راه‌ رسيدن‌ به‌ آستانِ دوست؛ 7) تشريح‌ موانع‌ راه‌ و بيان‌ راه‌ زدودن‌ موانع‌ از سر راه؛ 8) نشر كتاب‌هاي‌ شامل‌ بر وظايف‌ منتظران‌ در عصر غيبت؛ 9) شرح‌ داستان‌ كساني‌ كه‌ پس‌ از تلاش‌ و كوشش‌ سرانجام‌ به‌ محضر دوست‌ راه‌ يافته‌اند؛

17- استفاده‌ از هنر در مداحي‌ و... و تربيت‌ نسلي‌ كه‌ با استفاده‌ بجا و ابتكاري‌ از آن‌ بتوانند به‌ گسترش‌ فرهنگ‌ مهدويت‌ بپردازند. به‌ ويژه‌ آن‌كه‌ با تكيه‌ بر مكتب‌ اهل‌ بيت(ع) از شادي‌هاي‌ مشروع‌ روانشناسانه‌ بهره‌ گيرند و در ايجاد شور و عشق‌ آگاهانه‌ به‌ گسترش‌ معارف‌ مقدس‌ مهدوي(عج) در بين‌ نسل‌ نو بپردازند و جاذبه‌ها را هدفمند و سازمان‌ يافته‌تر نمايند.

18- برگزاری دوره های آموزش معارف مهدویت برای کلیه فرهنگیان  بصورتی که انگیزه کافی برای شرکت درآن ایجادشود .تا معلمین مسلح از نظر علمی درکلاس درس حاضرشوند وقادربه پاسخگویی به سوالات دانش آموزان باشند.

19- تشکیل حلقه های معرفت امام زمان (عج ) ازبین دانش آموزان و انتخاب سرگروه از بین معلمان

20- برگزاری مسابقه سالانه کتاب نویسی ، مقاله نویسی ، عریضه نویسی ، دلنوشته ویژه دانش آموزان

21- بوجودآوردن فضایی درمدارس ( فضای ظاهری ، پوشش معلمان ودانش آموزان ، برنامه اجرایی ، برخورد با ارباب رجوع وانجام مناسب کارطبق شرح وظایف ) که موجب رضایت امام زمان (عج) فرهم شود.

وبلاگ بوستان حجاب

نام:
ایمیل:
* نظر: