کد خبر: ۳۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
مصيب‌زاده خبرداد:
مدير كل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش از احياي 600 دارالقرآن اين وزارت‌خانه در سراسر كشور خبرداد.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرنگار ايسنا، محمدرضا مصيب‌زاده سه‌شنبه 27 خرداد در جمع خبرنگاران در شيراز گفت: از تعداد كل 600 دارالقرآن، 45 واحد در استان فارس دائر مي‌شود.

وي با بيان اينكه دبیرخانه دائمی رویکرد قرآنی فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری وزارت آموزش و پرورش در فارس دائر می‌شود از فعاليت اين دبيرخانه به شكل كشوري خبرداد و گفت: رویکرد جدیدی که در آموزش و پرورش در کنار پرداختن به روال قبل انجام مي‌شود، استفاده از ابزار هنر در فعالیت‌های ارزشی است.

مدیرکل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اتفاقی که باید در این عرصه رخ دهد ثمر آن باید به دانش‌آموزان بازگردد و آن استفاده از ابزار هنر و پرداختن به علوم قرآن، عترت و نماز بدون استفاده از روشهای مستقیم است لذا خروجی این گردهمایی را می‌توان استفاده از ابزار هنر در فعالیت‌های قرآن، نماز و عترت و پرهیز از روشهای مستقیم دانست.

مصيب‌زاده گفت: کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور بر اساس منشور توسعه فرهگ قرآنی کشور، نخستین سند راهبری فعالیت‌های قرآنی شکل گرفته و سومین سال است که به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است و این کمیسیون مربوط به فعالیت‌های قرآنی کل کشور است و قانونگذار، آموزش و پرورش را به عنوان مسئول کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور قرار داده است.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: وظیفه هماهنگی فعالیت‌های آموزش قرآن کلیه نهادها، سازمان‌ها و اتحادیه‌های مردمی و دولتی به عهده آموزش و پرورش است و با برنامه‌هایی که آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش عمومی انجام می‌دهد، این فعالیت‌ها هماهنگ می‌شود.

مصيب‌زاده همچنين گفت: نهضت ملی حفظ بر اساس فرمایشات رهبری مبنی بر تربیت 10 هزار حافظ قرآن در آموزش و پرورش شکل گرفته که امسال حفظ موضوعی را به عنوان محور دردستور کار خود قرار داده‌ایم.

نام:
ایمیل:
* نظر: