کد خبر: ۳۲۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کاهش امتیاز حق شغل نیروهایی که ساعات موظف آنها تکمیل نمی‌شود، گفت:‌ برای جبران کمبود آموزگار در مقطع ابتدایی و حل مشکل نیروهای مازاد سیاست‌های مختلفی را در نظر داریم.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از تسنیم،خسرو نظری  در پاسخ به این پرسش که برای حل مشکل معلمان مازاد و دارای کسر ساعات موظف در دوره متوسطه و کمبود آموزگار در مقطع ابتدایی برای سال تحصیلی جدید چه تدابیری اندیشیده‌اید؟ اظهار داشت: بر مبنای شیوه نامه ساماندهی نیروی انسانی تلاش شد تا جایی که ممکن است از معلمان مازاد دوره متوسطه با تعیین ضوابطی برای جبران کمبود آموزگار در مقطع ابتدایی استفاده کنیم.

وی افزود: برای جبران کمبود آموزگار در دوره ابتدایی،‌سیاست توسعه سنواتی را پیگیری می‌کنیم تا استان‌ها و مناطقی که بیشترین نیازها را در آنجا داریم، مشخص شود.

** سیاست توسعه سنواتی برای شناسایی دقیق نیروهای مازاد

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه توسعه سنواتی برای برآورد نیروی انسانی مور نیاز و مازاد در تک تک استان‌ها در حال اجراست، گفت:‌بر اساس توسعه سنواتی تمام فعل و انفعالات نیروی انسانی را از نظر تعداد دانش‌آموزان، مدارس و معلمان رصد کرده و نسخه‌ای را برای سال تحصیلی آینده طراحی می‌کنیم.

** سیاست‌های جبران کمبود آموزگار در مقطع ابتدایی

نظری ادامه داد: یکی از راهکارهای جبران کمبود نیروی آموزگار در مقطع ابتدایی دعوت از معلمان در آستان بازنشستگی برای ادامه همکاری و استفاده از نیروی سرباز معلم است،‌البته نمی‌‌توان نسخه واحدی را برای تمام کشور تجویز کرد بلکه در مناطق مختلف با توجه به امکانات و نیازها، سیاست‌های متفاوتی برای جبران کمبود نیروی آموزگار طراحی می‌شود.

** کاهش امتیاز حق شغل نیروهایی که ساعات موظف آنها تکمیل نمی‌شود

وی عنوان کرد:‌در برخی از مواقع برای حل مشکل نیروهای مازاد از معلمانی که در دوره اول و دوم متوسطه قرار دارند اما نمی‌توانند ساعات موظف خود را پر کنند، با رعایت ضوابطی از جمله رضایت آنها و ارائه آموزش‌های لازم برای مدت محدود برای تامین آموزگار در دوره ابتدایی استفاده می‌کنیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نیروهای مازاد در 19 فعالیت ساماندهی می‌شوند، ادامه داد: اگر معلمان مازاد کسر ساعات موظف خود را در این فعالیت‌ها پر نکنند ضریبی از حقوق آنها کم می‌شود. به گونه ای که در شیوه  نامه ساماندهی نیروی انسانی ذکر شده است محاسبه امتیاز حق شغل برای کارکنانی که ساعات موظف آنها تکمیل نمی‌شود  با ضریب یک به جای 1.1 محاسبه می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: