کد خبر: ۳۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۰
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خبر داد
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر 8 استان کشور دارای آزمایشگاه نانو تکنولوژی بوده است که امسال این تعداد به 32 استان ارتقا می‌یابد.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به جایگاه شوراها در کشور اظهار داشت: یکی از سیاست‌های وزیر آموزش و پرورش استفاده از مشارکت بخش‌های دولتی، غیردولتی، نهادهای مردمی و اولیاءبرای پیشبرد اهداف آموزش و پرورش است.

وی ساختار شورای آموزش و پرورش را در تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت دستگاه‌های اجرایی در دست‌یابی به اهداف آموزش و پرورش موثر خواند و تصریح کرد: از ظرفیت شورای آموزش و پرورش برای کیفیت‌بخشی نظام تعلیم و تربیت استفاده شود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش یاد آور شد: امسال آموزش و پرورش در تخصیص اعتبارات دوران خوبی را می‌گذراند اما برای رسیدن به اهداف، این میزان بودجه کفایت نمی‌کند.

وی افزود: برای رسیدن به وضعیت مطلوب انتظار داریم تا ظرفیت مادی، معنوی و فرهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

زرافشان به غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تعطیلات تابستان اشاره و تأکید کرد: بکارگیری ظرفیت دستگاه‌های اجرایی کشور می‌تواند به تحقق این امر در ایام فراغت دانش‌آموزان کمک کند.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث سهم تملک دارایی استان و کمک به آموزش و پرورش را در رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت موثر خواند و افزود: 20 درصد سهم تملک دارایی سبب ارتقای کیفیت فعالیت آموزش و پرورش می‌شود.

زرافشانبا اشاره به رتبه مازندراندر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش در سطح کشور خاطرنشان کرد: این استان بیش از 46 درصد پوشش تحصیلی در فنی و حرفه‌ای و کار دانش را داراست.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش سرانه بالایی را برای دانش‌آموزان هنرستانی پرداخت می‌کند، اظهار داشت: میزان بیکاری دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل2 درصد و بیکاری دانشگاهیان فارغ‌التحصیل 22 درصد است.

زرافشان سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش را به معنای رفع بیکاری، اشتغال‌زایی و تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: اگر امسال شاهد اعتبار تملک دارایی استان به آموزش و پرورش باشیم در آموزش فنی و حرفه‌ای و کار دانش موفق می‌شویم.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به بحث برون سپاری و استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی برای آموزش دانش‌آموزان اشاره و یادآور شد: سال گذشته 80 هزار دانش‌آموز بیرون از آموزش و پرورش در شاخه کاردانش تحصیل کردند و امسال این ظرفیت به 100 هزار دانش‌آموز در کشور می‌رسد.

زرافشان با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای، وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به منظور همکاری با آموزش و پرورش منعقد شد، خاطرنشان کرد: 50 درصد ظرفیت دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در اختیار دانش‌آموزان کاردانش قرار گیرد.

وی به منظور حمایت از آزمایشگاه نانو تکنولوژی در مازندران اعتبار 50 میلیون تومانی را به این موضوع اختصاص داد و اظهارداشت: از بودجه ملی اعتباری هم برای هنرستان‌های رشته نساجی این استان اختصاص می‌یابد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ایجاد بازارچه‌های عرضه محصولات دانش‌آموزی را برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی موثر خواند و افزود: با اقداماتی که در ماه‌های اخیر انجام شد موفق به جذب همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی بودیم.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد و گفت: مقرر شد تا وزارت جهاد کشاورزی ظرفیت مراکز آموزشی خود را در اختیار دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای و کاردانش قرار دارد.

زرافشان تصریح کرد: در این تفاهم‌نامه مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی 3 هزار دانش‌آموز فنی و حرفه‌ای و کاردانش را بپذیرد و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی برای تولید از تسهیلات بانک کشاورزی بهره‌مند شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: