کد خبر: ۳۴۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۹
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تشریح روش‌های مختلف برای جبران کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده گفت: در مجموع ۲۷ تا ۲۸ هزار نیرو در حوزه ابتدایی کمبود داریم.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس، محمد دیمه ور در گفت وگو با فارس به تدابیری که برای رفع یا مدیریت کمبود نیروی انسانی انجام شده اشاره و اظهار کرد: در ابتدا از همکارانی که درآستانه بازنشستگی از آموزش و پرورش و با تجربه، شایسته و کارآمد برای تدریس در دوره ابتدایی هستند دعوت می کنیم تا ادامه خدمت بدهند که این موضوع باعث جبران بخش قابل توجهی از کمبود شده و حداقل از نیاز جدید جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: این افراد نفراتی هستند که بازنشسته می شوند و از آنها درخواست کرده ایم تا یک سال دیگر بمانند و در دوره ابتدایی تدریس کنند، بنابراین اگر همه این همکاران دعوت را بپذیرند قطعا کسری ناشی از بازنشستگی نیروی انسانی تأمین خواهد شد.

اداره پایه پنجم و ششم ابتدایی با روش چند معلمی

دیمه ور یکی از راهکارهای جبران کمبود نیروی انسانی را استفاده از دبیران دوره متوسطه اول اعلام و اظهار کرد: در پایه پنجم و ششم دوره ابتدایی می توانیم از دبیران دوره متوسطه اول استفاده کنیم. با توجه به این که در سال تحصیلی آینده به جهت استقرار نظام آموزشی جدید، یکی از پایه ها خالی از دانش آموز است، بنابراین از همکاران کسر ساعت موظف دوره متوسطه اول درخواست کردیم تا به ابتدایی بیایند تا پایه پنجم و ششم را به صورت چند معلمی برگزار کنیم.

وی افزود: چون این افراد معلم ابتدایی و آموزگار نیستند و شرایط تدریس در تمام دروس دوره ابتدایی را ندارند از آنها دعوت کردیم تا دروسی که در حوزه رشته تخصصی آنهاست به آنها واگذار شود به عنوان مثال یک معلم علوم خوب می تواند بحث پژوهش، کار و فناوری و ریاضی را تدریس کند یا این که یک معلم معارف اسلامی، ادبیات فارسی، تاریخ و جغرافیا می تواند دروسی مانند مطالعات اجتماعی، فارسی و معارف را تدریس کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: