کد خبر: ۳۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
فرماندار سروستان:
کرمی با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند در تحقق شعار امسال پیشگام باشد، افزود: آموزش و پرورش مهمترین رکن توسعه و بستر فرهنگ‌سازی است.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری ایکنا، سلیمان کرمی، فرماندار سروستان امروز، 24 تیر در جلسه تودیع و معارفه مدیران آموزش و پرورش این شهرستان با بیان اینکه مشخصه یک جامعه سالم و رشد یافته تنها داشتن موقعیت جغرافیایی و منابع مالی مناسب نیست، گفت: یکی از مشخصه‌های یک جامعه سالم و رشد یافته نظام تعلیم و تربیتزنده و مترقی است که سازنده انسانهای مبتکر، خلاق و تلاشگر است.
وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگ‌ساز علاوه بر اینکه این فرصت را فراهم می‌کند تا افراد توانایی‌ها و استعدادهای خود را پرورش دهند به‌طور جانبی و مستقیم دارای فواید و آثار اجتماعی و اقتصادی است.
فرماندار سروستان، نیروی انسانی ورزیده و ماهر را از عوامل مؤثر توسعه اقتصادی خواند و تأکید کرد: شهرستان سروستان از لحاظ اجتماعی از توسعه خوبی برخوردار است و در بحث توسعه اقتصادی نیز  می‌تواند با بهره‌گیری از آموزشهای لازم و سرمایه‌گذاری بیشتر تواناتر شود.
رئیس شورای آموزش و پرورش سروستان عنوان کرد: در شرایط فعلی و زندگی معاصر تعلیم و تربیت اهمیت بیشتری پیدا کرده و باید همراه با نیازها برنامه‌ریزی صورت گیرد و تخصص‌ها و توانایی‌های جدید ایجاد شود.
کرمی با بیان اینکه آموزش و پرورش می‌تواند در تحقق شعار امسال پیشگام باشد، افزود: آموزش و پرورش مهمترین رکن توسعه و بستر فرهنگ‌سازی است و پایدار بودن آن منوط به مشارکت همه آحاد مردم و مسئولان و همچنین نهادهای مدنی است.
وی ابراز کرد: اگر این نهاد فراگیر و زیر بنایی مورد توجه همه جانبه قرار نگیرد بزرگترین سرمایه ملی که نیروی انسانی سالم و کارآمد است به مخاطره می‌افتد و این امر نیاز به عزم عمومی و مدیریت جهادی دارد.
کرمی اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری بیشتر، شاهد تحول در این نهاد و ارتقاء نظام آموزشی باشیم.
رئیس شورای آموزش و پرورش سروستان در پایان با اشاره به مسئله عفاف و حجاب، نقش آموزش و پرورش را به عنوان دستگاه فرهنگ‌ساز در بحث رعایت عفاف و حجاب در واحدهای آموزشی نقش برجسته‌ای دانست و تأکید کرد: بانوان این مرزو بوم با تأسی از سیره عملی حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) مسیر درست رشد و کمال خود را به درستی دنبال کنند.
یادآور می‌شود، در این جلسه ضمن تقدیر خدمات مسعود شفیعی، سید نصراله  سادات به عنوان مدیر جدید آموزش و پرورش شهرستان سروستان معرفی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: