کد خبر: ۳۵۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵
رئیس اداره گسترش فرهنگ قرآن ، نماز و عترت آموزش وپرورش فارس،شیوه اختصاص 30 دقیقه به اقامه نماز در برنامه درسی مدارس استان را اعلام کرد.

به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش فارس،حسینعلی معزی گفت:با توجه به سؤالات مکرر کارشناسان ادارات ومدیران مدارس درباره شیوه اختصاص 30 دقیقه ساعت نماز در برنامه درسی مدارس با عنایت به مصوبه ستاد اقامه نماز اداره کل آموزش وپرورش فارس مقررشد 30  دقیقه ساعت نماز در برنامه درسی مدارس در سال تحصیلی 93-94 گنجانیده شود.

وی بااشاره به اینکه این 30 دقیقه از ساعت کلاس مدارس کسر و به نماز اختصاص یابد درخصوص شیوه اجرای آن گفت: 30 دقیقه ساعت نماز شامل 20 دقیقه برای اقامه نماز و 10 دقیقه برای وضو و آمادگی برای شرکت در نماز جماعت می باشدکه  20 دقیقه اول از سرجمع ساعات درسی کسر و 10 دقیقه نیز از زنگ استراحت منتهی به وقت نماز می باشد.

رئیس اداره گسترش فرهنگ قرآن ، نماز و عترت آموزش وپرورش فارس گفت: به طور مثال اگردر یک روز 5 ساعت درسی در مدرسه برقرار ومدت زمان هرساعت درسی  45 دقیقه باشد ، از هر ساعت درسی 4 دقیقه کسر و به ساعت اقامه نماز تخصیص می یابد.

وی همچنین گفت: با توجه به تنوع ساعت شروع و پایان کار مدارس، تعیین زمان دقیق اقامه نماز جماعت به مدیران مدارس تفویض گردیده تا با مشورت سایر همکاران ، بهترین زمان ممکن را برای اقامه با شکوه نماز در نظر بگیرند.

رئیس اداره گسترش فرهنگ قرآن ، نماز و عترت آموزش وپرورش فارس گفت: با توجه به تفویض ساعت اقامه نماز جماعت به  مدیران محترم مدارس ،آنان تلاش خواهند نمود نماز در اول وقت شرعی اقامه نمایند و از قراردادن آن درآخر وقت یا زمان تعطیلی آموزشگاه خودداری نمایند.

معزی باشاره به اینکه ساعت نماز جزء وقت رسمی مدارس و  ساعت موظف همکاران در نظر گرفته شده بر حضور باشکوه همکاران آموزشی و پرورشی و اداری در در صفوف نماز جماعت دانش آموزان مدرسه شد با توجه به نقش الگویی این کار شد.

رئیس اداره گسترش فرهنگ قرآن ، نماز و عترت آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: در مدارسی که نمازخانه آنها  گنجایش دانش آموزان را دارد لازم است هر روز زمینه حضور همه دانش آموزان  به صورت داوطلبانه در نماز را فراهم شود.

معزی همچنین گفت: لازم است قبل از شروع سال تحصیلی  زمان برگزاری  نماز جماعت  به شیوه مطلوب به اطلاع اولیای دانش آموزان رسانده شود و هماهنگی لازم با رانندگان سرویس مدرسه انجام پذیرد تا زمان رفت و آمد دانش آموزان به گونه ای تنظیم گردد که  سبب  بروز خلل در برگزاری  نماز جماعت یا اضطراب دانش آموزان موقع خروج از مدرسه نشود.

رئیس اداره گسترش فرهنگ قرآن ، نماز و عترت آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: در همه بازدیدها وضعیت اقامه نماز از نظر کمی  و کیفی به عنوان « یکی از ملاک های ارزیابی » مورد توجه قرار می گیرد و مدیران فعال مورد تقدیر قرار می گیرند.
نام:
ایمیل:
* نظر: