کد خبر: ۳۵۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۲
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه شرح حال گذشتگان در قرآن نشان‌دهنده اهمیت به انتقال اخبار است، گفت: جایگاه کسی‌که شغل مقدس خبرنگاری را به‌عهده دارد، یک جایگاه والاست که تأسی به قرآن می‌کند.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز روز گذشته، 16 مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره با فرارسیدن روز خبرنگار گفت: در طول تاریخ همیشه افرادی بودند که مسئولیت خطیر انتقال خبرها به دیگران را به‌عهده داشتند و در همه زمان‌ها، مکان‌ها و میدان‌ها این معنا وجود داشته است ولی معمولاً خبرنگارها و خبررسانی‌هایی موفق بوده‌اند که بر اساس حب و بعض شخصی دنبال این کار نبودند، بلکه کسانی موفق بودند که فعالیتشان بر اساس حب‌لله و بغض فی‌الله بوده است.
وی افزود: افرادی که در انتقال اخبار، بدون جانبداری و هیچگونه تأثیرپذیری عمل می‌کنند و از هیچ شخص و قدرت و حکومتی تأثیرپذیر نیستند، این تیپ افراد در تاریخ ماندگار شدند و اخبار گذشتگان را در اختیار ما قرار دادند.
حجت‌الاسلام طاهری با بیان اینکه وقتی مشاهده می‌کنیم در قرآن کریم هم اخبار گذشتگان  بیان می‌شود؛ نشان‌دهنده اهمیت دادن به نفس انتقال اخبار و واقعیت‌هاست، گفت: جایگاه کسی‌که شغل مقدس خبرنگاری را به‌عهده دارد، یک جایگاه والاست که تأسی به قرآن می‌کند همانگونه که کتب الهی این رسالت را به‌عهده داشتند و آیندگان کار خبرنگاری را می‌ستایند کار خبرنگار کاری قرآنی است اگر به اهمیت کار خود پی ببرند.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز خبرنگار را قلب تپنده یک جامعه دانست که اگر این قلب کار نکند، بدون تعارف جامعه از تحرک خود باز‌می‌ماند و گفت: این شغل شغل ارزشمندی است در صورتی‌که حب و بغض شخصی و گروهی و حزب در آن دخالت نداشته باشد و صرفاً انتقال اخبار حقیقی باشد.
وی با تأکید بر اینکه در این کار اخبار را با شایعات باید متمایز کرد، گفت: خبرنگاری که به‌دنبال شایعات است این شغل را بی‌ارزش می‌کند و آلت دست شایعه‌ساز می‌شود ولی کسی‌که اخبار دقیق را انتقال می‌دهد و با توجه به واقعیت‌های جامعه در مسائل ورود می‌کند و امانتدار است و قلب تپنده است.
حجت‌الاسلام طاهری ادامه داد: کسی‌که به‌دنبال شایعات است قلب تپنده نیست؛ جامعه بدون خبرنگار و خبر، یک جامعه مرده است: در جوامعی که اخبار حقیقی دست به دست می‌شود فرهنگ بالایی دارند و در جوامعی که خبرنگار و افراد انتقال‌دهنده خبر به آنها بها داده نشود، جامعه در خمودی و درجا زدن خواهد ماند؛ اما اگر اخبار حقیقی توسط خبرنگاران متعهد پخش شود و مردم به خبر‌گزاری‌ها اعتماد می‌کنند و برای آینده خود بر اساس اخبار برنامه‌ریزی می‌کنند.
رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز بیان کرد: خبرنگاری موفق است که توانایی تحلیل پیدا کند و بتواند پایان هر خبر تحلیلی از آن ارائه کند.
وی افزود: اگر این شغل نباشد مسئولان در لاک خود فرو می‌روند اما با حضور پررنگ خبرنگاران مسئولان پاسخگو می‌شوند، البته باید ویژگی‌های زمان و مکان را در‌نظر گرفت مانند زمان جنگ که گفتن برخی اخبار به صلاح نبوده حال نیز نمی‌توان هر چیزی را منتشر کرد.
دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: باید بدانیم جنگ ما با آمریکا، اسرائیل، ابر قدرت‌ها و استکبار جهانی تمام شدنی نیست باید در ارائه اخبار، مصلحت‌ها را در‌نظر گرفت که در این قلب تپنده نظام سالم بماند و اگر رگی از این قلب سالم نباشد، نظام دچار مشکل می‌شود.
دبیرکل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس با بیان اینکه خبرنگاران باید بدانند جا پای چه کسانی در طول تاریخ گذاشتند و ارزش خود و کار خود را پائین نیاورند، گفت: خبرنگار می‌تواند فرهنگ یک جامعه و ملت را به سمت صلاح و سداد سوق دهد و هم می‌تواند با اخبار دروغ و شایعات، جامعه را منحرف کند.
وی ابراز کرد: خبرنگاران متعهد سهم عظیمی در پیشبرد اهداف امام و شهدا و پیشبرد نظام در ایران و جهان داشته‌اند و امیدواریم روز به روز موفق‌تر باشند و سهم بیشتری در این مسئله داشته باشند و بتوانند در تبیین اصل مترقی ولایت فقیه تلاش بیشتری کنند که دنیا بداند کشورهایی که از این معنا دور هستند دچار معضلاتی هستند که وقتی گرفتار می‌شوند، در دایره ضیقی قرار می‌گیرند که راه فرار ندارند اما جامعه‌ای که ولی فقیه دارد، در سخت‌ترین شرایط و بحران‌ها قدرت مانور دادن دارد و خیلی راحت می‌تواند دشمن را سرکوب کند.
برچسب ها: خبرنگاری ، قرآن ‌
نام:
ایمیل:
* نظر: