کد خبر: ۳۶۶۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰
حجت‌الاسلام مصلحي:
وزیر اطلاعات دولت دهم گفت: رمز پيشرفت،‌شكوفايي انقلاب اسلامي گفتماني بسيجي در كشور است و هيچ كس غير ازبسيجيان نمي‌تواند آن را در جامعه احياء كند.
به گزارش بسیج فرهنگیان فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، رئیس سازمان نشر و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس و وزیر اطلاعات دولت دهم صبح امروز در دهمین همایش سراسری مدیران کانون‌ها و اعضای بسیج فرهنگیان کشور که در قالب دوره توانمندسازی مدیران بسیج فرهنگیان در محل تربیت معلم شهید هاشمی‌نژاد مشهد در حال برگزاری است، با بيان اينكه جايگاه و منزلت ائمه بسيار رفيع و بالاست، ابراز كرد: شما اگر بخواهيد شناخت خوبي نسبت به ائمه پيدا كنيد بايد زيارت جامعه كبيره را مطالعه كنيد.
وي ادامه داد: زيارت جامعه كبيره زيارتي است كه امام معصوم(ع) بيان كرده است و در واقع به جايگاه و منزلت ائمه(ع) در ابعاد مختلف پرداخته است،
بسياري از انديشمندان كه شرح اين زيارت را نوشته‌اند اذعان كردند كه ما نمي‌توانيم بخش‌هايي از اين زيارت نامه را متوجه شويم.
حجت‌الاسلام مصلحي با اشاره به زيارت امام رضا(ع) عنوان كرد: زيارت ثامن الحجج(ع) ذخيره‌اي براي مكان‌هاي حساس پيش روي شما همچون مرگ، برزخ وعوامل مختلف مي‌باشد.
وزیر اطلاعات دولت دهم با اشاره به نقش بسيج در ايجاد گفتمان بسيجي وپيشرفت و رشد انقلاب ابراز كرد: بسيجيان  خود داراي يك اعتبار بلندي هستند كه بايد كمك كنند در اين عرصه وظايف  خود را به خوبي انجام دهند.
حجت‌الاسلام مصلحي خاطر نشان كرد: شهدا براي دفاع از آرمان‌هاي اين انقلاب و اسلام جان خود را از دست دادند و ما بايد پاسخگوي اقدامات آن هاباشيم و بدانيم كه  عزتي كه آن ها براي ما به دست آورده‌اند چگونه حفظ كرده‌ايم.
وزیر اطلاعات دولت دهم با بيان اينكه ولايت‌مداري مقوله‌اي است كه دراسلام و انقلاب توجه ويژه‌اي به آن شده است ابراز كرد: ما در اسلام مباحث مختلف اعتقادي،‌سياسي، اخلاقي و .. را  داريم و اسلام در خصوص همه آن هانظراتي داشته است
حجت‌الاسلام مصلحي با اشاره به شعار پيامبر(ص) از زمان مبعوث شدنشان عنوان كرد: ايشان در آن زمان مي‌فرمايند الهه‌هاي بت، شيطان‌پرستي و شرك را بايد كنار بگذاريد و به جاي اينها خداوند را بپرستيد.
وي تصريح كرد: پيامبر(ص) در اين سخنان خود يك نوع ولايت مداري را عنوان مي‌كند كه بايد از آن دوري شود و نوع ولايت‌مداري كه برآن تاكيد دارند پرستش خداي متعال مي‌باشد.

وزیر اطلاعات دولت دهم ابراز كرد: انسان‌ها بايد صفات بد همچون طمع، حرص،صفات رذيله را دور بريزند و صفات حسنه را همچون  تواضع، فروتني، از خودگذشتگي را جايگزين آن كنند.
وي با بيان اينكه يكي از محورهاي كليدي انقلاب مقوله ولايت‌مداري است ابراز كرد: آيات 51 تا 56 سوره مائده نوع حكومت‌مداري پيامبر در مكان‌هاي مختلف را به خوبي بيان مي‌كنند.
حجت‌الاسلام مصلحي ادامه داد: در مقوله و لايت‌مداري نبايد يهود و نصاری را ولي خود قرار بدهند و نوع زندگي خود را براساس آن انجام بدهند.
وزیر اطلاعات دولت دهم خاطر نشان كرد:  آنچه امروز آمريكايي‌ها وصهيونيست‌ها در غزه انجام مي‌دهند طراحي‌هاي مختلفي است كه سالها براي آن زحمت كشيده‌اند.
حجت‌الاسلام مصلحي گفت: در قرآن كريم دو جا كلمه حزب‌الله آمده است كه درهر دو جا مقوله ولايت‌مداري عنوان شده كه يكي ولايت‌مداري مثبت و ديگري منفي است و اگر مثبت را برگزينيم پيروز خواهيم شد.
وي با اشاره به مذاكرات ژنو ابراز كرد: يكي از مسائلي كه امروز با آن سروكار داريم مقوله مذاكرات است كه رهبر معظم انقلاب نيز سخناني را درملاقات با سفراي ديپلماسي كشور بيان كردند.
حجت‌الاسلام مصلحي ادامه داد: در آيه 51 و 52 سوره مائده در خصوص منشورمذاكرات صحبت‌هايي شده است كه فرمايشات رهبر معظم انقلاب نيز برگرفته ازاين دو آيه مي‌باشد.

وي تاكيد كرد: رهبر معظم انقلاب با درايت، حكمت و عنايت الهي با دورانديشي عقبه‌هاي  دشمن را مي‌بينند و مي‌دانند آنها چه اقدامي مي خواهندانجام دهند و تمام برنامه‌هاي آنها را در سخنراني‌هاي خود به هم مي‌ريزند
و مي‌گويند ما به آمريكايي‌ها و اسرائيلي‌ها اعتماد نداريم.
حجت‌الاسلام مصلحي با بيان اينكه مذاكرات بايد صورت بگيرد ولي بايد دشمن را مديريت كنيم  عنوان كرد:  بسيج فرهنگيان نيز بايد جنگ با دشمن رامديريت كند و نسل جوان كه در اختيار آن است را هوشيار سازد.
وزیر اطلاعات دولت دهم با بيان اينكه انقلاب اسلامي در دنيا داراي يك عزت بزرگ است عنوان كرد: چندين سال است كه آمريكايي‌ها، اروپايي‌ها در كشورهاي منطقه جمع شدند و پول‌هاي عربستان و قطر را هزينه مي‌كنند تا بشار از بين برود اما جمهوري اسلامي گفت او بايد بماند و ماند.
حجت‌الاسلام مصلحي با اشاره به بيداري اسلامي شكل گرفته در منطقه گفت:ابتدا كه اين بيداري شكل  گرفت برخي‌ها معتقدند بودند كه امريكايي ها اينكار را انجام دادند اما رهبر معظم انقلاب به صراحت فهميدند اين يك بيداري اسلامي است كه شكل گرفته است

وي تصريح كرد: رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند در دوران طاغوت نيز كه كارتربر سر كار آمد شروع به اعتراض به شاه كرد كه در ايران  خفقان وجود دارد وشما بايد  زنداني‌هاي خود را آزاد كنيد و او نيز ما را آزاد كرد كه ما از
اين فرصت به دست آمده استفاده كرديم و انقلاب را به پيروزي رسانديم پس اين يعني امريكايي‌ها اين انقلاب را به پيروزي رساندند؟
حجت‌الاسلام مصلحي گفت: بيداري اسلامي كه هم اكنون در منطقه شكل گرفته متوقف نشده همان طور كه انقلاب اسلامي ايران در 36 سال گذشته با اتفاقاتمختلفي كه براي آن رخ داد همچنان در حال پيشرفت است و متوقف نشده است درسوريه و مصر نيز اين اتفاق رخ داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: