کد خبر: ۳۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۵
بخش اول/جنگ سخت
از آن‌جا که دشمنان خدا در طریق باطل خود نسبت به انقلاب اسلامی با شکست مواجه شدند لذا جنگ نابرابری را بر ملّت مسلمان ایران تحمیل نمودند. از اهداف اصلی این جنگ نابرابر براندازی نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار بود.

بخش اول: جنگ سخت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی(ره) پس از سال ها مبارزه و جانفشانی هزاران مبارز در 22 بهمن ماه سال 1357 به پیروزی رسید. از ویژگی های منحصر به فرد این انقلاب عدم وابستگی به دو ابرقدرت شرق و غرب بود. لذا این انقلاب می توانست به همه ی آزادگان جهان این نوید را بدهد که آری می توان بدون وابسته بودن به دو قدرت آن روز، حکومتی مستقل و آزاد بر اساس جهان بینی خود تشکیل داد.

پس از همان اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ،کشورهای استکباری و در راس آنها آمریکا سعی کردند با شیوه های متفاوت از تداوم انقلاب جلوگیری کند و نهالی که با بر مبنای اسلام ناب محمدی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با مجاهدت مبارزان انقلاب اسلامی که یا در زندان های مخوف پهلوی زیر شکنجه های طاقت فرسا جان به جان آفرین تسلیم کرده بودند و یا با مشت های گره کرده و با شعار کوبنده الله اکبر در خیابان ها به جنگ تانک و مسلسل های رژیم ستم شاهی رفته بودند و با خون پاکشان این نهال مقدس را آبیاری کرده بودند، بخشکانند.

پس با ایجاد توطئه و مکرهای گوناگون در مقابل این انقلاب نوپا صف آرایی کردند . از جمله این توطئه ها ، اختلاف افکنی بین اقوام ایرانی ، مبارزه مسلحانه منافقین ، چریک های فدایی خلق و حزب توده ، ایجاد غائله در کردستان ، ترور شخصیت های موثر در انقلاب، انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در تهران و شهادت 72 نفر از خدمتگزاران انقلاب ، انفجار دفتر نخست وزیری و شهادت رجایی و باهنر ، کشتار مردم مبارز و انقلابی ، طراحی کودتای نوژه ، حمله نظامی به طبس توسط امریکا و .... می باشد.

اما امت اسلامی در برابر همه ی این توطئه ها ایستادگی کردند و در یاری کردن دین خدا به رهبری حضرت امام خمینی (ره) از هیچ کوششی دریغ نکردند. پس وعده خدا شامل حال امت شد و خداوند بزرگ نصرت و یاری خود را به این امت ارزانی داشت چرا که خودش در قرآن وعده داده است که يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدامَكُم ( محمد- 7)

از آنجا که دشمنان خدا در طریق باطل خود با شکست مواجه شدند لذا جنگ نابرابری را بر ملت مسلمان ایران تحمیل نمودند .از اهداف اصلی این جنگ نابرابر براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف استکبار جهانی به سرکردگی امریکای جنایتکار بود. لذا در آغاز تهاجم به ایران در 31 شهریور سال 59 حدود 19 منطقه مهم ایران شدیدا بمباران کردند و از طریق زمینی نیز از پنج محور به خوزستان حمله نمودند.

در این جنگ که هشت سال به طول انجامید و همه ی باطل در برابر همه ی حق صف آرایی کردند، جبهه باطل تلاش کرد تا ضمن براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران از صدور انقلاب به سایرکشورها به خصوص کشورهای مسلمان جلوگیری کنند تا بتوانند بیشتر از منافع خود پاسداری کنند و بر منابع غنی و عظیم کشورهای مسلمان مسلط باشند.

این که در این هشت سال رزمندگان جبهه ی حق چه رشادت هایی از خود نشان دادند، از نظر ایمان وعرفان به چه مقاماتی دست یافتند، چه ایثارهایی از خود به یادگار گذاشتند، در مناجات شبانگاهی از خدا چه آرزوهایی طلب می کردند، چگونه با توسل به ائمه معصومین گره گشایی می کردند و چگونه خود را از فرش به عرش رسانیدند، باید به خوبی در تاریخ کشور عزیزمان ثبت شود و به عنوان الگویی کامل در اختیار نسل امروز و فردایمان قرا گیرد.

آری در این هشت سال رزمندگان اسلام با اخلاص و یقین در جبهه ها حاضر شدند. جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و ازخدای بزرگ آرزوی شهادت کردند . آنان که مجروح شدند به عشق راه خدا درد را تحمل کردند و می کنند و آنان که در چنگال رژیم بعثی گرفتار شدند ، درد شلاق ها را تحمل کردند اما از راه راستی که انتخاب کرده بودند دست بر نداشتند.

در این جنگ کسانی که در مبارزه شرکت می کردند اجر مجاهدان راه خدا داشتند وخونشان متبرک بود و اگرعده ای کشته می شدند شهید راه خدا بودند که در دنیای دیگر در نزد پروردگارشان روزی خواهند خورد (وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ- آل عمران – 169)

قصد ما از مقدمه این است که بگوییم آن روز که دشمن به کشور حمله کرد ، این جنگ چه ویژگی هایی داشت . بله در آن جنگ هر دو طرف رو در رو در حال مبارزه بودند. آن جنگ موجب همبستگی مردم ما برای مقابله با دشمن شد. و هزینه های جنگ از نظرمادی ، انسانی و معنوی بر دو طرف تحمیل می شد. در آن جنگ میدان جنگ و مبارزه محدود بود. سنگرها ، خاکریزها ، اداوات نظامی و... دو طرف قابل تشخیص بود. روش های جنگیدن و دفاع کردن مشخص بود. مردم بی طرف وارد صحنه های درگیری و نبرد نمی شدند و بر اساس یک برنامه ریزی سلسله مراتبی نقشه های حمله و دفاع ترسیم و ابلاغ می شد و در یک کلام جنگ از نوع جنگ سخت بود . یعنی دشمن مشخص بود. سرزمین محدود بود . مرزها معلوم بود ، وسایل جنگی اغلب قابل شناسایی بود و ..

و بالاخره پس از هشت سال جنگ تحمیلی ، دشمنان با همه ی درنده خویی ها وحیوان صفتی هایی که مرتکب شدند از جمله حملات شیمیایی و حمله موشکی به شهرها و بمباران مناطق مسکونی و سرنگونگی هواپیمای مسافربری ایران و... به اهداف خود که سرنگونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود نرسیدند که وَ مَكَروا وَ مَكَرَ اللَّهُ ۖ و َاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ.( آل عمران -54)

به نظر شما دشمنی دشمن دیگر تمام شد . خیر ، دشمن پس از آن با شیوه های دیگری وارد جنگ شده است که جنگ نرم نامیده می شود . ان شاءالله در نوشته های بعدی به خصوصیات و ویژگی های جنگ نرم خواهیم پرداخت .


محمد بارونی


/انتهای پیام/224224

مطالب مرتبط
برچسب ها: جنگ ، جنگ سخت
نام:
ایمیل:
* نظر: