کد خبر: ۳۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
شاهسوني خبرداد:
مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان گفت: سال 94 تصمیم داریم 50 مدرسه حفظ قرآن در 30 استان کشور به‌صورت طرح تابستانه دو ماهه راه‌اندازی کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علي‌رضا شاهسوني شنبه 12 مهر در مراسم تجليل از 200 حافظ قرآن در شيراز، گفت: اميدواريم 20 مدرسه از 50 مدرسه راه‌اندازي شده در سطح كشور، فعاليت‌خود را در كل سال ادامه دهند.

وی با بیان اینکه به‌دنبال ايجاد بیت‌الاحزانی جهانی هستيم، گفت: فارس، قطب قرآنی کشور، ايده‌اي بود كه بيت‌الاحزان آن را مطرح كرده و با حمايت مطلوب دفتر نماينده ولي فقيه در استان فارس، اقدامات خوبي در اين راستا انجام شده است.

حجت‌الاسلام شاهسوني گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان در 11 استان فعالیت دارد اما به واسطه اینکه در مدارس شبانه‌روزی ما از سراسر کشور حضور می‌یابند، لذا از تمامی استان‌های کشور حافظ کل قرآن در این جمع وجود دارد مخصوصاً در سال جاری از 30 استان در مدارس شبانه‌روزی حفظ در حال حفظ هستند.

عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن خاطرنشان کرد: افتخار این را داریم که نخستین حافظ کل قرآن در بیت‌الاحزان از کشور اندونزی حافظ کل قرآن شد و امسال نیز قریب 6 الی 7 نفر از کشورهای کشمیر، بنگلادش، افغانستان و عراق در این مدارس در حال حفظ قرآن هستند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در قسمت تربیت حافظان برادر در کشور به مؤسسه بیت‌الاحزان بسیار ضعیف عمل می‌شود، گفت: تنها مدارس حفظ بیت‌الاحزان است که به‌صورت منسجم حافظ کل قرآن تولید می‌کند اما متأسفانه در کشور حافظ محدود داریم و امیدواریم با حمایت مسئولان این مدارس شبانه روزی به خصوص در قسمت برادرها گسترش پیدا کند.

حجت‌الاسلام شاهسونی، با بيان اينكه در اين مراسم از حافظان قرآن 22 استان كشور تجليل مي‌شود، گفت: 40 میلیون تومان هدایای حافظان کل قرآن این مراسم از سوی سازمان اوقاف تأمین شده است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز با بيان اينكه حفظ، تلاوت و عمل به قرآن بدون اخلاص امکان‌پذیر نیست، گفت: شاه بیت موفقیت ما در قرآن، اخلاص است. همه ما که تلاش می‌کنیم تا قرآن را حفظ و تلاوت کنیم و با آن مأنوس باشیم برای این است که انس با قرآن مقدمه معرفت خداوند است.

حجت‌الاسلام علي‌اكبر حشمتي تلاوت و حفظ قرآن را مقدمه دستیابی به فهم معارف الهی و اين مهم را مقدمه‌اي براي شناخت خداوند دانست و گفت: روز عرفه که منجر به عید قربان و ایام رمضان منتهی به عید فطر می‌شود، به دلیل این است که عالم در روز عرفه و رمضان در جشن بندگی خدا شرکت می‌کند و حاصل این جشن عید است.


برچسب ها: مدرسه قرآن
نام:
ایمیل:
* نظر: