کد خبر: ۴۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: آماده سازی و تجهیز دارالقرآن‌ها صورت گرفته و در نیمه مهر بازگشایی آن‌ها انجام می‌شود همچنین برنامه‌های مختلف قرآنی از جمله حفظ موضوعی آیات قرآن برای دانش‌آموزان مدنظر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، حمیدرضا کفاش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در خصوص فعالیت‌های قرآنی آموزش و پرورش اظهار داشت: در دستور کار قراردادن فعالیت دارالقرآن‌ها در شورای قرآن و عترت، توجه به شیوه نامه فعالیت دارالقرآن‌ها و اجرای دقیق آن، اهتمام جدی در آماده‌سازی فضا و تجهیز مطلوب مراکز دارالقرآن‌ها،‌ برنامه‌ریزی برای بازگشایی این مراکز و افتتاح آن‌ها در نیمه مهر،‌ استفاده از مربیان تخصصی قرآنی در این مراکز،‌ اهتمام لازم و جدی در برگزاری جلسات شورای قرآن و عترت به طور مستمر و پیگیری اجرای مصوبات و نظارت بر فعالیت‌های قرآن و عترت منطقه از انتظارات مدنظر در حوزه فعالیت‌های قرآنی است.

وی در خصوص طرح حفظ موضوعی قرآن گفت: دانش‌آموزان بر اساس این طرح در 20 هفته 40 آیه موضوعی قرآن کریم را با ترجمه و مفاهیم پایه همراه با داستان و حدیث بر اساس محتوای ارائه شده حفظ می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درخصوص انتظارات مدنظر از طرح حفظ موضوعی قرآن توسط دانش‌آموزان گفت:‌ طرح در شورای قرآن و عترت و پیگیری طرح به صورت مستمر تا حصول نتیجه، اجرایی کردن طرح حفظ موضوعی قرآن بر اساس دستورالعمل و توجه ویژه به این طرح به عنوان یک طرح محوری قرآنی از جمله انتظارات مدنظر است.

کفاش در خصوص مسابقات قرآنی عنوان کرد: مسابقات قرآنی وسیله تربیتی مناسبی برای رشد شخصیت قرآنی و تشویق و جذب دانش‌آموزان به فعالیت‌های تربیتی و انسان‌ساز این کتاب الهی است. مسابقات دانش‌آموزی بیش از 30 سال قبل آغاز شده است و در 4 مرحله آموزشگاه، منطقه، استان و کشور اجرا می‌شود. این مسابقات در حوزه قرآن در 3 رشته قرائت، حفظ و مفاهیم برای دختران و پسران به تفکیک انجام می‌شود و در تمام دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ تشکیل ستاد مسابقات و برنامه‌ریزی و تنظیم جدول زمان‌بندی مراحل مختلف اجرایی از جمله تمهید مقدمات و تأمین محتوا، تأکید جدی بر برگزاری باشکوه مسابقات در سطح مدارس، اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب به مخاطبان، تبلیغات و ثبت‌نام دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات در زمان تعییین شده و تجلیل از دانش‌آموزان منتخب از جمله انتظارات مدنظر در حوزه برگزاری مسابقات قرآنی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش درخصوص طرح واژه‌های نورانی گفت:‌ بر اساس این طرح دانش‌آموزان با مفردات و واژه‌های قرآن کریم آشنا می‌شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: