کد خبر: ۴۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۱
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از تولید تخته‌های تعادلی در کشور برای دانش آموزان ابتدایی خبر داد و گفت: این تخته‌ها به حفظ تعادل دانش آموزان کمک شایانی می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس دکتر مهرزاد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با تاکید بر اینکه اکنون موضوع تجهیزات و وسایل ورزشی در مقطع ابتدایی مطرح و حائز اهمیت است اظهار کرد: وقتی صحبت از تجهیزات می‌شود بچه‌ها بیشتر سراغ توپ والیبال و فوتبال و ... را می‌گیرند.

وی افزود: اما موضوع مهمتر این است که دانش‌آموز کلاس اول تا سوم باید توازن و تعادل و هماهنگی چشم و دست داشته باشد و ما باید بتوانیم روی تقویت عضلات بزرگ بدن وی کار کنیم تا بتواند مهارت کسب کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر که در همین راستا با صنایع آموزشی رایزنی و تولید تخته‌های تعادلی در دستورکار قرار گرفت عنوان کرد: این تخته‌ها در بازار موجود نیستند. اکنون در حال تهیه فیلم آموزشی تخته‌های تعادلی هستیم.

حمیدی ادامه داد: بر این اساس کودکان باید روی تخته‌ها بایستند، حرکات ورزشی انجام بدهند، توپ بدهند و بگیرند، یک پا روی آن بایستند و مانند آن. این حرکات باعث افزایش تعادل می‌شود. معتقدیم تعادل کودک در رشد حرکتی وی موثر است.

به گفته معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر حدود 40 هزار تخته تعادلی در میان مدارس ابتدایی سراسر کشور توزیع شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: