کد خبر: ۴۰۵۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳
مقاله ای به قلم فرهنگی بسیجی محمد بارونی/
وظیفه همه ی متولیان تربیتی است که جوانانی را تربیت کنیم که شجاع باشند و با روحیه خود باوری و اعتماد به نفس در برابر تهاجمات جنگ نرم دشمن مقاومت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس،امروز همه می دانیم و اعتقاد داریم که دست های آشکار و پنهانی وجود دارد تا بذر فساد و ناامیدی در دل فرزندان ما بکارند و با ایجاد شک و شبهه ، اعتقادات ، افکار و فرهنگ ملی و قرآنی را تخریب کنند و سپس فرهنگ مادی خودشان را ترویج نمایند تا مردم ما بر اساس خواسته وفرهنگ خودشان رفتار کنند.

امام علی (ع) در تعبیر زیبایی می فرمایند : قلب نوجوان مانند زمین آماده ای است که هر آن چه در آن کاشته می شود ، به بار می نشیند.( نهج البلاغه- نامه 31 ) علمای تعلیم و تربیت اعتقاد دارند که یکی از عوامل چهار گانه که در تربیت انسان ها موثر است محیط است و روانشناسان می گویند جوانان وجوانان به سبب تغییرات خاص روحی ، روانی ، جسمی و حنسی آمادگی پذیرش الگوهای فکری و فرهنگی محیط پیرامون خود هستند. به عبارتی در این دوره هر بذری که در محیط پیرامون نوجوان وجوان از طریق افکار، رفتار و گفتار والدین ، مربیان ، همسالان و وسایل ارتباطی مثل رادیو ، تلویزیون ، اینترنت ، ماهواره ، کتاب ، مجله و .. پراکنده شود مورد توجه نوجوان وجوان قرار می گیرد و ارزش ها، اعتقادات ، باورها و در یک کلام شخصیت او را می سازد .

امروز همه می دانیم و اعتقاد داریم که دست های آشکار و پنهانی وجود دارد تا بذر فساد و ناامیدی در دل فرزندان ما بکارند و با ایجاد شک و شبهه ، اعتقادات ، افکار و فرهنگ ملی و قرآنی را تخریب کنند و سپس فرهنگ مادی خودشان را ترویج نمایند تا مردم ما بر اساس خواسته وفرهنگ خودشان رفتار کنند.

آنان برای رسیدن به اهداف پلید خود و با توجه به ویژگی های دوران نوجوانی وجوانی فرزندان ما از ابزار های متنوعی استفاده می کنند. همه می دانیم از ویژگی دوران نوجوانی و جوانی، فعال بودن غریزه جنسی ، علاقه وافر به پیروزی ، فعال بودن انگیزه ها، اوج هیجانات و احساسات و رویا پردازی است . لذا دشمن از طریق تولید برنامه های دیداری و شنیداری ، راه اندازی شبکه های مجازی فاسد ، توزیع فیلم های غیر اخلاقی ، تحقیر اسلام و مسلمانان ، ترویج عرفان های دروغین ، تولید بازی های رایانه ای هدفمند و ترویج استفاده از مواد مخدر و قرص های روان گردان و ... سعی دارند اعتقادات ، ارزش ها ، باورها ، سبک زندگی و در یک کلام فرهنگ ملی و اسلامی ما را استحاله کنند .

بنابراین وظیفه همه ی متولیان تربیتی است که جوانانی را تربیت کنیم که شجاع باشند و با روحیه خود باوری و اعتماد به نفس در برابر تهاجمات جنگ نرم دشمن مقاومت کنند.

باید جوانانی را تربیت کنیم که در عین شجاع بودن ، متفکر و آزاد اندیش باشند تا بتوانند ضمن جست و جوی دقیق ، مشکلات را به خوبی تجزیه و تحلیل کنند و برای حل مسایل چاره جویی کنند .

باید جوانانی را تربیت کنیم که در عین شجاع بودن و متفکربودن ، معتقد و مقید به مسایل دینی باشند . چرا که ایمان و اعتقاد به یگانه هستی بخش جهان سبب آرامش روح و روان می شود و لازمه رسیدن به تعالی و پیشرفت آرامش است. ( الا بذکر الله تطمئن القلوب-سوره رعد -آیه28)

باید انسان هایی را تربیت کنیم که در عین شجاع بودن ، متفکر بودن و مومن بودن ، همه جانبه نگر باشد یعنی به همه ی حوزه های سیاست ، تاریخ ، اجتماع و فرهنگ توجه نماید و از رشد متوازن در تربیت برخوردار باشد .

پس ضروری است تا ایادی شیطان و شیطان صفتان قلب فرزندان ما را تصرف نکرده اند ، متولیان تعلیم و تربیت با همفکری، همیاری و همکاری یکدیگر و با استعانت از مالک زمین و آسمان ، برنامه ریزی لازم برای تربیت انسان هایی شجاع ، متفکر، مومن و همه جانبه نگر را در دستور کار خود قرار دهند چرا که فردا دیر است . به یقین این تلاش مورد رضای حضرت حق است و اگردر این راه گام برداریم حتما او ما را کمک خواهد کرد که " ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم " (سوره محمد-آیه7 ) .

*محمد بارونی


مطالب مرتبط
برچسب ها: تربیت فرزند ، جنگ نرم
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 2
یاسر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
22:11 - 1393/08/17
0
0
موفق باشید
سید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
23:08 - 1393/09/01
0
0
خوب بود
استفاده کردم
نام:
ایمیل:
* نظر: