کد خبر: ۴۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس:
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس با اشاره به چالش های درس آمادگی دفاعی و لزوم چاره اندیشی برای از بین بردن این چالش ها گفت:یکی از بهترین کارها ، برگزاری اردوی راهیان نور است که کمک بسیاری به اهداف این درس می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس ، دکتر ناصر قجری ،در همایش سر گروه ها و سر مربیان درس آمادگی دفاعی فارس که در دارالقرآن آموزش و پرورش ناحیه 2 شیراز بر گزار شد، با تشریح عناصر به کار رفته در تعلیم و تربیت گفت: معلم ،اولین عنصر تاثیر گذار و مهم این فرایند است.

دکتر قجری با بیان اینکه علاقه نسبت به کار از مهمترین ویژگی های این عنصر تاثیرگذار به شمار می رود افزود:در واقع اگر معلم نسبت به کار خود علاقه نداشته و دلسرد باشد دانش آموزان نیز بی رغبت می شوند.

وی دانش آموز را دومین عنصر مهم تعلیم و تربیت برشمرد و خاطرنشان کرد:تغییر نگرش و ذهنیت دانش آموزان از مهمترین مواردی است که در روش تدریس باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت:کم بودن ساعت درس آمادگی دفاعی (2 ساعت در هفته)یکی از مشکلاتی است که در این مسیر با آن مواجه هستیم اما با برنامه ریزی مدون این کمبود را می توان جبران کرد.

وی افزود : متاسفانه با وجود ساعت کم این درس در برنامه آموزشی، برخی مدارس از همین میزان ساعت نیز به درستی استفاده نمی کنند که این موضوع یک آسیبی جدی به شمار می رود.

دکتر قجری ،کتاب را یکی دیگر از عناصر اثرگذار در تدریس دانست و تاکید کرد: اهدافی که در کتاب نهفته است بسیار مهم، کلان، فرا درسی و پیچیده است، اما باید توجه داشت که اگرهدف های درس، انتزاعی و کلی باشد دانش آموزان دل به شنیدن آن نمی دهند ،بنا براین باید آنها را به اهداف جزیی و آموزشی تبدیل کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش فارس گفت: در تعلیم و تربیت ،«محتوا»یکی دیگر از عناصری است که باید مورد توجه قرار گیرد ،اما متاسفانه محتوای کتابها به جای جذاب بودن ،بیشتر نظری هستند، در حالی که محتوا باید عملی باشد تا جذاب تر گردد.

دکتر قجری با تاکید بر «روش» به عنوان عنصر تاثر گذار در تعلیم و تربیت ،خاطرنشان کرد: امروز روش ما همان روش های قدیمی و کلاسیک است که موجب خستگی و کسالت دانش آموزان می شوند.

وی افزود: روش های تدریس باید با فعالیت های فوق برنامه توام باید تا جذابیت بیشتری داشته باشد و در درس آمادگی دفاعی ، یکی از بهترین کارهای عملی، راه اندازی اردوی راهیان نور است که کمک بسیاری به اهداف این درس می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر: