گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۴۲۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۷
سرهنگ خسروانی فرمانده سپاه سپیدان :
کاشت زعفران بهترن روش برای مقابله با بحران بی آبی در بخش کشاورزیست / اقتصاد مقاومتی درمان وضعیت کنونی اقتصاد کشور است
به گزارش تنویر سپیدان ، اخیراً شهرستان سپیدان به یکی از مراکز کاشت و تولید مرغوبترین نوع زعفران در استان فارس تبدیل شده و عرصه روز به روز در حال گسترش و مورد استقبال کشاورزان قرار می گیرد .
سپیدان مستعد کشت طلای قرمزسرهنگ پاسدار مرتضی خسروانی فرمانده ناحیه مقاومت سپیدان در حاشیه بازدید اعضاء مجمع عمومی بسیج سپیدان از طرح اقتصاد مقاومتی کشت زعفران گفت : شهرستان سپیدان به لحاظ برخورداری از شرایط ویژه آب و هوایی بستر مناسبی برای کاشت و برداشت زعفران می باشد .

سرهنگ خسروانی با اشاره به کمبود آب در سالهای اخیر اظهار داشت : با توجه به اینکه در سالهای اخیر میزان بارش نزولات آسمانی کاهش داشته و با کمبود آب روبرو هستیم ، کاشت زعفران با توجه به اینکه نیاز به آب کمی دارد می تواند علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی ، سودآوری بیشتری نیز برای کشاورزان عزیز داشته باشد .

بسیج سازندگی سپیدان آماده ارائه عرصه و وام خود اشتغالی به بسیجان است
فرمانده سپاه سپیدان بخش کشاورزی را یکی از مهمترین عرصه های تحقق اقتصاد مقاومتی خواند گفت : سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ، علاوه بر رشد تولید و اشتغال ، به رشد تولید و اشتغال در سایر بخش های دیگر اقتصادی نیز کمک می نماید و از آنجا که کاشت زعفران با اندکی سرمایه اولیه تا چند سال سود آوری دارد ، می تواند علاوه بر اشتغال زایی ، در بخش فراوری نیز به اقتصاد و اشتغال جامعه یاری رساند .
سرهنگ خسروانی بسیج سازندگی سپیدان را آماده همکاری با کشاورزان و زعفران کاران سپیدانی خواند و تاکید کرد : بسیج سازندگی سپاه سپیدان می تواند با در اختیار گذاشتن وامهای خوداشتغالی و کمک به زعفران کاران ، این بخش کشاورزی را در شهرستان توسعه و رونق بخشد .
اقتصاد مقاومتی درمان وضعیت کنونی اقتصاد کشور است
حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالرحمن موسوی انور امام جمعه و رئیس مجمع عمومی بسیج سپیدان نیز اقتصاد مقاومتی را درمان درد اقتصاد کنونی کشور دانست و گفت : مجمع عمومی بسیج سپیدان با کمک دستگاه های مربوطه تلاش می کند که اقتصاد مقاومتی به عاوین مختلف در شهرستان سپیدان تحقق یابد و با توجه به اینکه شرایط شهرستان ویژه و خاص است می توان از این موقعیت علاوه بر تولید ثروت اشتغال زایی هم ایجاد کرد .
کشت زعفران در سپیدان نسبت به سایر شهرستانهای فارس هزینه کمتری در بر دارد
آقای گرامی ، یکی از کشاورزانی که بیش از ده سال است در شهرستان سپیدان اقدام به کشت زعفران می کند نیز در این خصوص گفت : شهرستان سپیدان موقعیت ویژه ای برای کشت پیازچه زعفران دارد ، از طرفی برای کاشت و برداشت زعفران در سپیدان به لحاظ نرمی خاک آن هزینه کمتری نسبت به مناطق دیگر صرف می شود ، همچنین با حمایت و تعاملی که با جهاد کشاورزی و بسیج مهندسین سپیدان داریم ، سال آینده سطح زیر کشت زعفران را به 5 هکتار افزایش خواهیم داد .
گرامی در خصوص زمان برداشت گلهای زعفران گفت : به لحاظ اینکه زمان برداشت گلهای زعفران در فصل پاییز می باشد و این فصل زمان بیکاری اغلب مردم روستاها می باشد ، بستر مناسبی جهت ایجاد اشتغال برای افراد بیکار در روستاها ایجاد می شود و به لحاظ تولید ثروت و شغل ، به همه کشاورزان توصیه می نماییم کشت این گیاه با ارزش را در شهرستان توسعه دهند .
40 هکتار از اراضی سپیدان زیر کشت زعفران
مهندس علی ضامن راحمی رئیس جهاد کشاورزی و مسئول بسیج مهندسین سپیدان نیز با اشاره به اهمیت کشت زعفران در اقتصاد مقاومتی گفت : در حال حاضر 40 هکتار از اراضی شهرستان سپیدان زیر کشت زعفران می باشد و در این راستا کارگاه های آموزشی و توانمند سازی در مناطق کهر ، مرکزی ، همایجان و بیضا دایر شده و کشاورزان محترم با خواص و شرایط و نحوه کاشت این محصول با ارزش آشنا شده اند .
راحمی کاشت زعفران را بهترین روش برای مقابله با بحران بی آبی دانست و گفت : این گونه زراعی فقط یکبار در سال نیاز به آب دارد و در هر هکتار نیز حدود 4 تا 6 کیلوگرم زعفران برداشت می شود و با توجه به اینکه سودآوری ، ایجاد اشتغال و بازار خوبی در داخل کشور و ارزآوری بالایی نیز دارد ، می توان گام بلندی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی برداشت .

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: