کد خبر: ۴۲۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۷
معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی، بر لزوم همکاری مشترک با حوزه تأکید کرد و گفت: مدارس امین با حضور حوزویان به بازوی تربیتی کشور تبدیل شده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از ایسنا، مرضیه گرد در دیدار با آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری با اشاره به تلاش‎های وزارت آموزش و پرورش برای جلب مشارکت عمومی در حوزه آموزش گفت: به دلیل اهمیت مشارکت مردم در آموزش امروزه مدارس بسیاری به مردم واگذار شده و نظارت عالیه از سوی آموزش و پرورش انجام می‎شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت این موضوع امروز توسعه مشارکت‎های مردمی از اولویت‎های کاری در آموزش و پرورش است و این مسئله منافع و برکات بسیاری را نصیب مردم و کشور کرده است.

رییس سازمان مشارکت‎های مردمی آموزش و پروش گفت: حوزه نقش مهمی در فرهنگسازی برای حضور بیشتر مردم در این عرصه به ویژه ترغیب و تشویق متدینین دارد.

وی گفت: همه باید در توسعه تعلیم و تربیت در کشور مشارکت کنند و تشکل شوراهای آموزش و پرورش در این راستاست. استانداران و امام جمعه و مدیران و فعالان شهری و استانی عضو این شورا هستند و بر فعالیت‎های محلی آموزش و پرورش نظارت می‎کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مدارس امین و مدارسی که حوزویان مشارکت بالایی در آن دارند امروزه به بازویی توانمند در عرصه تربیتی کشور مبدل شده است.

وی گفت: خوشبختانه پس از پیگیری در طرح واگذاری آموزشی امروز توانستیم بخش وسیعی است بازماندگان از تحصیل را به چرخه آموزشی در کشور بازگردانیم.

وی اطهارکرد: امروز تعداد بسیاری دانش آموز در مدارس کشور به دلیل شرایط خاص و محرومیت‎ها که قبلا از تحصیل باز مانده بودند تحت این طرح قرار گرفتند؛ در سیستان و بلوچستان 2000 دانش آموز که به دلیل محرومیت از تحصیل بازمانده بودند و با واگذاری آموزشی توانستند تحصیل خود را ادامه دهند.

پیش از وی شیخ الاسلامی مدیر کل آموزش و پرورش استان قم نیز در سخنانی از واگذاری 26مدرسه در استان قم و توسعه فعالیت‎های آموزشی در استان خبرداد.

نام:
ایمیل:
* نظر: