کد خبر: ۴۳۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور اعلام کرد:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان از راه‌اندازی «میز اندیشه فرهنگیان» در سطح کانون‌ها با دو موضوع سند بنیادین آموزش و پرورش و شاخص‌های مدیریت جهادی در آموزش و پرورش، خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، شعبانعلی رمضانیان، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری فارس، در خصوص برنامه‌های بسیج فرهنگیان در هفته بسیج اظهار داشت: بسیج فرهنگیان به تبع برنامه کلی سازمانبسیج که از جمعه گذشته شروع شده است، برنامه‌های خود را نیز از این روز آغاز کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای از اقدامات را بههمکاران توصیه کردیم تا در طول این هفته برگزار کنند و برنامه‌ها نیز از قبل مشخص بود و در همه استان‌ها به صورت مجزا در حال اجراست و هدایت و پشتیبانی آن را بر عهده گرفتیم و کار اجرا را به استان‌ها واگذار کردیم.

رمضانیان افزود: امسال برخلاف سال‌های قبل که خودمان برنامه مرکزی می‌گذاشتیم، به صورت متمرکز برنامه‌ای نگذاشته‌ایم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج یادآور شد: برای اینکه وضعیت بسیج را در سراسر کشور توسعه دهیم از فرصت هفته بسیج استفاده کردیم و ستادهای جذب‌مان را در همه کانون‌ها فعال کردیم و در تمام کانون‌ها و در همه شهرهای کشور، این برنامه در حال اجراست.

* اجرای پایگاه‌های مشاوره تحصیلی برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها

رمضانیان اضافه کرد: پایگاه‌های مشاوره تحصیلی را برای دانش‌آموزان وخانواده‌ها در کانون‌ها تعریف کردیم و در همه کانون‌ها به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وی افزود: بحث گفتمان‌سازی در ارتباط با فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه سبک اسلامی - ایرانی و موضوع جمعیت و دغدغه‌های ایشان که تأکید داشتند، مدنظر بوده است و ما همایش مردمیتبیین ضرورت‌های افزایش جمعیت را به صورت ویژه در هفته بسیج در بعضی مراکز استان‌ها در حال برگزاری داریم.

* راه‌اندازی میز اندیشه فرهنگیان

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اظهار داشت: برنامه دیگر که به صورت سراسری است، راه‌اندازی «میز اندیشه فرهنگیان» در سطح کانون‌ها با دو موضوع سند بنیادین آموزش و پرورش و شاخص‌های مدیریت جهادی در آموزش و پرورش است.

وی گفت: اجرای طرح سفیران هدایت برای معلمان در سطح کانون‌ها در هفته بسیج، برپایی نمایشگاه فرهنگی هنری در زمینه سبک زندگی و آسیب‌های رسانه و موضوع جمعیت، مسابقه در خصوص نهضت جهانی مقاومت در فضای مجازی، جلسات شورای هفتگی در سطح شهرستان‌ها، طرح هادیان بصیر در سطح استان‌ها و برگزاری جلسات حلقه‌های صالحین برای مربیان، سرگروه‌ها و مربیان که به صورت ویژه پیش‌بینی شده است نیز از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

رمضانیان اضافه کرد: برنامه‌هایی مانند شرکت در نماز جمعه، عطرافشانی گلزار شهدا و بازدید از خانواده شهدا هر سال انجام می‌شد و امسال نیز انجام خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که «چه تعداد بسیجی فرهنگی در کشور فعالیت می‌کنند؟»، گفت: بیش از 500 هزار بسیجی فرهنگی ثبت‌نام شده در بسیج فرهنگیان داریم؛البته این دارای دو نکته است؛ اول اینکه بخشی از فرهنگیان بسیجی در محلات هستند و آنها را به حساب نمی‌آوریم و بخشی نیز در بسیج دانش‌آموزی بوده و فرماندهی و مسئولیت حلقه‌های صالحین و دیگر بخشهای آن را بر عهده دارند و آنها را نیز به حساب نمی‌آوریم.

وی افزود: کسانی که مستقلاًدر بسیج فرهنگیان عضویت داشته برای آنها تشکیل پرونده داده‌ایمبا ‌آنها ارتباط داریم و برای آنها کارت صادر کردیم بیش از 500 هزار نفر هستند و در واقع در هر جامعه‌ای معلمان آن نزدیکترین قشر جامعه به تفکر و رویکرد کلان نظام سیاسی است.

رمضانیان یادآور شد: ما نیز قائل به این هستیم که همه معلمان ما بسیجی هستند و این تعداد که اعلامشد به ما اعلام همکاری کردند و بقیه نیز الحمدالله روحیه بسیجی دارند.

* تعالی‌بخشی فکری و فرهنگی معلمان بسیجی

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در خصوص برنامه‌های بسیج فرهنگیان در طول سال تحصیلی خاطرنشان کرد: ما در مجموعه بسیج بخش زیادی از فعالیت را به دو کار اختصاص دادیم؛یک بخش که مربوط به تعالی‌بخشی فکری و فرهنگی خود فرهنگیان و به تعبیری رشد فکری برای معلمان بسیجی است.

رمضانیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تصریح کرد: بخش دیگر، به‌کارگیری بسیجیان در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش است که در قسمت اولیعنیتعالی‌بخشی و مهارت‌افزاییحلقه‌های صالحین است که در بسیج فرهنگیان خوب شکل گرفته است.

وی گفت: کار در حوزه مباحث علمی یکی دیگر از کارهاست و جشنواره علمی را هر ساله اجرا می‌کنیم و از قبل نیز بوده است که امسال یازدهمین جشنوارهبا حضور فرهنگیان انجام می‌شود که مراسم نهایی آن در اسفند ماه برگزارخواهد شد و فراخوان آن در سایت بسیج فرهنگیان و اطلاعیه آن در اقصی نقاط کشور پخش شده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان افزود: بازدید علمی فرهنگیان از دستاوردهای علمی مانند پژوهشکده‌ رویان، صنعت موشکی و مباحث هسته‌ای پیش‌بینی شده است که به صورت ویژه در استان‌ها از این اماکن بازدید می‌کنند تا پس از بازدید آن را به نسل جوان جامعه انتقال دهند.

* کمک به اجرایی شدن سند تحول آموزش و پرورش

رمضانیان با اشاره به توانمندسازی پژوهشی فرهنگیان گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی در نظام تعلیم و تربیت، اجرایی شدن سند تحول است که این مبحث جز برنامه‌های ماست که امسال دومین سال است که به آن ورود پیدا کردیم و قصد داریم به فضاسازی و مطالبه‌گری و هم در اجرا به آموزش و پرورش کمک کنیم.

وی ادامه داد: بسیجیاناعلام آمادگیکرده و کارها را شروع کردند و بحث بازنگری کتاب‌های درسی نیز در نظر است که سال گذشته بازنگری یکسری از کتاب‌ها انجام شد و امسال همبا هماهنگی وزارت آموزش و پرورش، تعدادی از کتاب‌ها را بازنگری می‌کنیم تا به لحاظ بینش دینی، اخلاقی و سیاسی بازنگری شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان یادآور شد: این کار در سطح همه کانون‌ها صورت می‌گیرد و در استان‌ها به صورت ویژه جمع‌بندی ارائهمی‌شود و مجری این طرح ما هستیم و کار در مجموعه وزارتخانه و ستاد عالی و پایگاه‌‌ حوزه مرکزی‌مان در معاونت پژوهش‌های آموزش و پرورش تعریف شده و به لحاظ علمی از اینجا هدایت می‌شود.

وی اضافه کرد:در شهرستان‌ها کار موارد را بررسی می‌کنند و نقطه ‌نظرات را مکتوبکرده و به سطح استان می‌رسد که 32 نسخه دریافتی جمع شده استان‌ها در اینجا نهایی شده و نسخه نهایی ارائه می‌شود.

* تشکیل شورای مشورتی و مجمع بسیجیان به صورت سراسری

رمضانیان خاطرنشان کرد: مشارکت دادن بسیجیان در بحث مدیریت و تصمیم‌گیری از جمله کارهاست و دو تشکیلات را در سطح شهرستان‌ها، استان و کشور راه‌اندازی کردیم که یکی شورا مشورتی و دیگری مجمع بسیجیان است.

وی اضافه کرد: شورای مشورتی برای بهتر اداره شدن بسیج و پیشبرد برنامه‌های بسیج فعالیت می‌کند و مجمع قشری که شکل داده‌ایم برای نقش‌آفرینی بهتر و بیشتر در حوزه تعلیم و تربیت یعنی فراتر از امر بسیج است که در این دو قالب شروع کردیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: