کد خبر: ۴۵۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم آغاز هفته پژوهش:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر ضرورت حمایت از معلمان پژوهنده، گفت: مدرسه مهمترین بستر برای فرهنگ پژوهش و نوآوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در مراسم آغاز هفته پژوهش که در هنرستان نمونه دولتی آزادی فلسطین منطقه 7 تهران برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: ما برای بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری گرد آمدیم و باید روحیه پرسش و پژوهش از سال‌های اول آموزش آغاز شود و مدرسه مهمترین بستر برای فرهنگ پژوهش و نوآوری است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان باید از ابتدایی‌ترین سال‌های آموزش در این مسیر قرار گیرند و باور کنیم اقتدار علمی در گروی توسعه پژوهش و فناوری است.

فرهادی افزود: در وزارت آموزش و پرورش، پژوهش با دو رکن معلم و دانش‌آموز سر و کار دارد و باید با سن و اقتضائات دانش‌آموز هماهنگ باشد و باید به دانش‌آموزان در انتخاب موضوع پژوهشی کمک کرده و نحوه دیدن با دقت و مشاهده هوشمندانه را آموخت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: معلمانی که به امر پژوهش می‌پردازند باید مورد حمایت قرار گیرند و امکان ادامه تحصیل برای آنها فراهم شود و پژوهش شرط حرکت به سوی جلوست.

وی خطاب به فرهنگیان اضافه کرد: وظیفه دولتمردان، برنامه‌ریزی درست و فراهم کردن امکانات پژوهش برای شماست و وظیفه شما نیز کار و تلاش هدفمند و دغدغه پیشرفت علمی کشور است.

به گزارش فارس، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارک‌های علمی و فناوری محلی برای پژوهشگران و صاحبان طرح، ایده و نوآوری است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان در قالب 401 پژوهش‌سرا که آموزش و پرورش فراهم کرده است آمادگی لازم را به دست می‌آورند و پژوهش‌هایی در حد سن خود انجام می‌دهند و می‌توانند در پارک‌های علم و فناوری همراه با تیمی که کار پژوهشی می‌کند، فعال باشند.

فرهادی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص تعداد پارک‌های علم و فناوری خاطرنشان کرد: تعداد پارک‌های علمی و فناوری منطقه‌ای است که 8 یا 9 پارک است.

وی در واکنش به پاسخ خبرنگاری مبنی بر اینکه «آمار پارک‌های علم و فناوری 29 پارک است»، گفت: بله، شما بهتر می‌دانید و باید بیشتر باشد.

وزیر علوم افزود: یکی از طرح‌های برنامه آینده دولت آقای روحانی که باید دنبال کنیم و مسیری که باید دانشگاه‌های کارآفرین داشته باشند، توجه به امر پژوهش و نوآوری است.


برچسب ها: معلم ، پژوهش ، وزیر علوم
نام:
ایمیل:
* نظر: