گزارش
تجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
اولین روز کاری فرمانده جدید سپاه سپیدان :
boletتجدید پیمان فرمانده سپاه سپیدان با آرمانهای انقلاب
هادی امیری اردکانی
سرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
با رعایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی
boletسرهنگ پاسدار شهید صادق جمالی اردکانی تشییع شد
هادی امیری اردکانی
مراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
جهت شادی ارواح همه اموات :
boletمراسم یادبود درگذشته گان بیماری کرونا
هادی امیری اردکانی
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۴۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲
موسوي انور امام جمعه و رئيس مجمع عمومي بسيج سپيدان :
امام جمعه و رئيس مجمع عمومي بسيج سپيدان صبح ديروز در ديدار با مردم خونگرم روستاي رودشير دهستان خفري سپيدان روستاها را مركز چرخه توليد و اقتصاد جامعه خواند
به گزارش تنوير سپيدان ، صبح ديروز چهارشنبه 26 آذر 93 اعضاء مجمع عمومي بسيج شهرستان سپيدان با رويكرد اقتصاد مقاومتي وارد روستاي رودشير شده و با مردم سخت كوش و خونگرم اين روستا ديدار كردند .
حجت الاسلام سيد عبدالرحمن موسوي انور امام جمعه و رئيس مجمع عمومي بسيج سپيدان در جمع مردم روستاي رودشير با اشاره به اهميت حضور مسئولين در بين مردم گفت : در ديدارهاي مسئولين با مردم شایدکاری از دست مسولین شهرستان برای مردم روستا ساخته نباشد اما همين حضور موجب دلگرمی مردم و ايجاد همبستگي مسئولين با مردم سختكوش و انقلابي روستاها می شود .

فرهنگ كار و تلاش زمينه ساز اقتصاد مقاومتي استامام جمعه سپیدان با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص اهميت كار گفت : کار بزرگترین حرفه و فعالیتی است که مردم نبايد از آن غافل باشند و برای انجام کار حتماً نباید بودجه و پول هنگفتی داشته باشيم ، بلکه باید متناسب با شرایط روستا یا شهر فعالیت و کار را انجام داد .

موسوي انور روستا را مركز توليد مايحتاج جامعه شهري دانست و گفت : زندگی روستایی با زندگی شهری متفاوت است چرا که در روستا با نگهداري از چند حیوان محلي و خانگی علاوه بر تامین نیازهای شخصي ، میتوان نيازهاي اجتماع را نيز تامين و به عنوان منبع مالي براي امرار معاش به آن نگاه كرد و اين روند نقش مهمي در سازندگي و اقتصاد جامعه دارد .

رئيس مجمع عمومي بسيج سپيدان بيكاري را عامل اصلي مشكلات فرهنگي و اقتصادي جامعه دانست و افزود : خداوند از فرهنگ تنبلی بیزار است و امروزه یکی از معضلات جامعه ما نداشتن روحیه کار است و هرکس اراده کند و دنبال رو کار باشد خداوند روزی او را تامین میکند .

موسوی انور ورود نوشابه و نانهای صنعتي در سفره های عشایر و روستاییان را آفت خواند و گفت : در بين برخي از روستائيان و عشاير فرهنگ مصرف کنندگی وارد شده و به جاي استفاده از لبنيات و ساير محصولات محلي ، استفاده از نوشيدنيهاي گازدار ، نان هاي صنعتي و ... به عنوان يك فرهنگ مرسوم شده و شيوع چنين فرهنگي در روستاها يك آفت است .

موسوي انور مشاركت مردم در امر فقر زدايي لازم و ضروري خواند و اظهار داشت : ریشه فقر باید با مشارکت مردم خشکانده شود و دولت به تنهایی نمیتواند فقر و محرو میت را از روستاها و سایر نقاط کشور ريشه كن كند و درمان اقتصاد کشورما تحرک و ايجاد فرهنگ فکری است و مجمع عمومی بسیج جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و شعار سال 93 در صدد است با فرهنگ سازی و ایجاد تحرک در روستا ها این امرمهم را تحقق بخشد .

در اين ديدار سرهنگ دوم پاسدار مرتضي خسرواني فرمانده ناحيه مقاومت سپيدان نيز خبر از افتتاح پايگاه مقاومت شهيد شيرواني در اين روستا داد و گفت : افتتاح پایگاه مقاومت بسيج در روستاي رودشير سر آغازی برای مشارکت روستاییان درامورات فرهنگی ، مذهبی ، سازندگي و بسيج است و اميدواريم با افتتاح اين پايگاه مقاومت طرح هاي اقتصاد مقاومتي بسيج نيز در اين روستا انجام و گامي در جهت تحقق شعار سال 93 برداشته شود . 

يكي از كارشناسان اداره جهاد كشاورزي و بسيج مهندسين سپاه سپيدان نيز در خصوص طرح هاي آبرساني تحت فشار به مزارع و باغات روستا و همچنين روشهاي نوين باغداري و كشاورزي مطالب لازم را ارائه نمود .

ديدار با خانواده معظم شهيد شيرواني و خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد حضرت امام خميني (ره) و بهزيستي نيز از ديگر برنامه هاي صورت گرفته در اين ديدار بود .

انتهاي پيام /



مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: