وی تاکید کرد: هدف از اجرای طرح تدریس و یادگیری عملکردی در مدارس، کیفیت بخشی به عملکرد مدیران و معلمان مدارس و دانش آموزان است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: تربیت یک امر درونی است و کلیه کسانی که متولی تربیت هستند باید در نظام آموزش و پرورش زمینه سازی کنند، تا ارزشها، باورها، جنبههای اجتماعی، علمی و اقتصادی، زیبا شناختی در درون دانش آموزان نهادینه شود.
دیمه ور با بیان این که نقش معلم به عنوان یک برنامه ریز و تسهیل گر در نهادینه شدن ارزشها و باورها در دانش آموزان بسیار مهم و اثرگذار است، خاطر نشان کرد: تدریس و یادگیری عملکردی با قابلیت یادگیری بهتر در دانش آموزان و دانش آموز به عنوان یادگیرنده فعال، همواره محور اصلی در فرایند تعلیم وتربیت است.
وی با اشاره به تمایز دوره ابتدایی نسبت به سایر دورههای تحصیلی، تصریح کرد: انگیزه فردی آموزگاران و مدیران ابتدایی برای یادگیری بسیار بالاست و طرح تعالی مدیریت آموزشگاهی به صورت جدی در مدارس ابتدایی اجرا شده است.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش با تاکید بر درس پژوهی در آموزش، عنوان کرد: درس پژوهی می تواند یادگیری و افزایش توان علمی معلمان را بالا ببرد و امید است در آینده این فعالیت ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.