به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس مجید قدمی در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، در واکنش به اینکه مدارس عادی آمادگی پذیرش دانش آموزان استثنایی را در طرح تلفیقی فراگیر ندارند اظهار کرد: معتقدیم آموزش فراگیر باید جایی توزیع شود که آموزش و پرورش عادی توجیه شده باشد.
وی افزود: بویژه حالا که کمبود معلم سنگین شده و ورود دانش آموز معلول به مدارس عادی مشکل است باید بسترها آماده شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه به دنبال ایجاد جاذبه برای معلمان عادی هستیم گفت: در تلاشیم تا ضرایب عادی را تغییر دهیم تا اگر به عنوان مثال معلم عادی یک دانش آموز ناشنوا گرفت، حقوقش نسبت به سایرین افزایش یابد.
قدمی ادامه داد: پس از این اقدام، آموزش معلمان مدارس عادی که دانش آموز استثنایی دارند را مدنظر داریم، هرچند مقاومتها روند کار را کند کرده اما باید زمینه سازی صوت بگیرد.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ضمن اعلام اینکه برنامههایی را برای توسعه آموزش تلفیقی فراگیر در دستور داریم عنوان کرد: در این راستا همکاریهایی را با معاونت ابتدایی وزارت خانه آغاز کردهایم و آینده روشن است.
وی افزود: اکنون 38 هزار نفر در قالب طرح فراگیر در مدارس عادی تحصیل میکنند. 50 هزار دانش آموز دیرآموز نیز در مدارس عادی داریم. در مجموع برای ساماندهی و مدیریت این 88 هزار دانش آموز در مدارس عادی، برنامه ریزیهایی در حال انجام است.