کد خبر: ۴۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
در پی هتاكی های اخير به پيامبر اكرم (ص)
در مقابل هتاكي به پيامبر اكرم (ص)، معصومين و مقدسات، لازم است ضمن اعلام برائت و اعتراض ظاهری، اقدامات عملی، جدی و تاثير گذار ديگري نيز انجام شود تا تاثيرات بلند مدت و بين المللي داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از فرهنگ نیوز، هر از چندگاهي شاهد آنيم كه خبر توهين به مقدسات اسلامي در صدر خبرها قرار ميگيرد و البته بسياري از آنها براي جلوگيري از كليشه اي شدن و اصطلاحا –سر شدن مخاطب- خبري نمي شوند. يك روز فيلم ضد قرآن، يك بار شليك نظاميان به كتاب خدا، يك روز آتش زدن مسجد، يك بار فيلم ضد نبي و اين بارهم كاريكاتور موهن به ساحت مقدس پيامبر اعظم صلوات الله عليه.
 
در اين هنگامه مسلمانان جهان با اقداماتي همچون به راه انداختن كمپين هاي حمايتي يا برگزاري تجمعات و راهپيمايي ها در شهرهاي مختلف و يا در فضاي مجازي خشم و انزجار خود را از اين توهين ها نشان ميدادند؛ اقداماتي كه اگر جه بسيار شايسه و قابل تقدير است اما به هيچ عنوان كافي و بازدارنده نبوده و نيست و هيچكدام نتوانسته در سرعت و شتاب روز افزون توهين به مقدسات الهي وقفه اي ايجاد كند؛ چرا كه توهين كنندگان نه تنها به خاطر عمل خود توبيخ يا متضرر نشده اند، بلكه در اين فضا شهرت بيشتري يافته و جايگاه بهتري پيدا ميكنند.
 
به طور مثال اگر يك كارگردان بخواهد در اين رقابت سنگين سينمايي در غرب به شهرت برسد، بايد سالها تلاش و هزينه كند شايد بتواند به آنچه ميخواهد دست يابد اما در عوض ميتواند با ساخت يك اثر توهين آميز فيلمش را به صدر پرفروش هاي آمريكا نزديك كند، بدون آنكه هزينه خاصي براي كارش بپردازد. يا يك كشيش گمنام در يك كليساي متروكه با حماقت خود در توهين به مصحف مقدس، شهرت جهاني پيدا كند و تا مدت ها بر صدر خبرها بنشيند؛ بعدهم آزادانه در خيابان ها قدم بزند و با رسانه ها گفتگو كند.
 
احكام بسيار جدي در شرع مقدس اسلام
اما استراتژي اسلام در اين هنگامه اقدام متقابل است يا به قول نظامي ها "موشك به جاي موشك" به اين معنا كه اگر فرد يا گروهي بر ضد مقدسات و يا احكام اسلامي با روشي خلاف روش عقلا وارد ميدان شد، آبرو، اموال و جان او ديگر محترم نبوده و بايد از طرف مسلمين در معرض خطر قرار گيرد. البته بايد تاكيد كرد كه اين تنها مربوط به كساني است كه به تمسخر و توهين مقدسات ميپردازند، اما مخالفيني كه با استدلال و بحث علمي به دنبال حقيقت هستند، نه تنها محترم بوده بلكه تحت حمايت حكومت اسلامي نيز قرار ميگيرند.
 
با توجه به اين استراتژي پاسخ استدلال علمي را با استدلال علمي و پاسخ اقدام غيرعاقلانه را با روشي درخور و پشيمان كننده بايد داد و به گفته امام بزرگوارمان كه فرمودند "اگر در برابر دين ما بايستيد، دربرابر همه دنياي شما خواهيم ايستاد".
 
با توجه به آنكه در احكام الهي، بر كسي كه توهين كننده به انبيا و امامان معصوم باشد (سب نبي كند) احكام خاصي مترتب ميگردد كه حكمي شديد و بازدارنده است، اما به علت عدم امكان اجراي آن در زمان حاضر ميبايست مسلمانان جهان با انجام اقداماتي جايگزين، جديت خود را در پاسخ به اين حماقت بزرگ نشان دهند، اقداماتي پشيمان كننده كه فاعل آن را متضرر و مانع از تكرار عمل او شود.
 
راه حل هايي جايگزين انفعال
فشار به مجلس و دولت هاي متبوع خود براي كاهش روابط ديپلماتيك و به تبع آن روابط اقتصادي با كشورهايي كه از توهين كنندگان حمايت مالي يا سياسي ميكنند يكي از اقدامات مفيدي است كه ميتواند حاميان اين اقدام را مجبور به عقب نشيني و تحمل ضرر كند. به طور مثال در كشور ما ايران كه شريك خودروسازي فرانسه محسوب ميشود، تجمعات مردمي در مقابل مجلس ميتواند نمايندگان مردم را مجاب به تصويب كاهش روابط اقتصادي با فرانسه كند.
 
مقابل به مثل از ديگر شيوه هاي موثر برخورد با اين وقاحت غربي است. از آنجا كه پشتيبان اصلي تمامي اين اقدامات شبكه خبيث صهيونيستي است؛ طراحي كاريكاتور، موسيقي، كليپ، فيلم، عكس و همچنين كتاب هاي افشاگرانه نسبت به "هلوكاست"، "هرتسل" و جنايات رژيم اسراييل يا كمپين "بايكوت محصولات صهيونيستي" ميتواند نقش بسزايي در متضرر كردن حاميان اصلي اين حركت ايفا كند.
 
ميليون ها مسلماني كه در اين چند روز به راه پيمايي پرداختند اگر هركدام فقط يك دلار براي انتشار اين توليدات فرهنگي هزينه كنند، ميتوان بيش از 10 ميليون نسخه از اين محصولات را به دست جهانيان رساند. البته روزنامه ها، سايت ها و خبرگزاري هاي جهان اسلام نيز مي توانند با انتشار بخشي از اين محصولات به افزايش سرعت نشر آن كمك شاياني داشته باشند.
 
از ديگر اقداماتي كه ميتوانند ملت ها و دولت هاي اسلامي پيگيري نمايند، پيگيري هاي حقوقي در محاكم داخلي و بين المللي است كه با توجه به قوانين موجود و مشهود بودن بسياري از جرايم، محكوميت اين اقدامات در اغلب دادگاه ها حتمي است اما ميبايست پيگيري هاي بعدي براي اجراي احكام نيز ادامه يابد. 
 
به طور كلي به نظر ميرسد كه ميبايست با اقداماتي پشيمان كننده، هزينه اينگونه توهين را تا حد ممكن بالا برد به نحوي كه ديگر كسي جرات به تكرار آن را نداشته باشد و اين بالابردن هزينه از هر راه مشروعي كه ممكن باشد، بايد در دستوركار امت مسلمان قرار گيرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: