کد خبر: ۴۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۸
رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس گفت: اردوگاه محیطی است که دانش آموزان به دور از فضای بسته کلاس با استفاده از طبیعت و موهبت های الهی به کسب علم و معرفت می پردازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس گفت: هر گاه زمینه حضور دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی و تصمیم سازی ها فراهم شده ، این قشر عظیم از جامعه که دارای پتانسیل های بالقوه فراوانی نیز می باشند ، مشکلات کمتری داشته و زمینه رشد و بروز خلاقیت ها و استعدادهای آنان بهتر فراهم گردیده است .

سعید رضا کامرانی که در جمع شورای مرکزی اردوگاه های فارس در ناحیه 3 شیراز سخن می گفت ، خاطرنشان کرد : در عصر حاضر با صنعتی شدن جوامع انسانی بیشتر وظایف تعلیم وتربیت بر عهده نظام آموزش و پرورش گذاشته شده و نقش خانواده در این رابطه کم رنگتر گردیده است و رسمی تر شدن مدارس و سازمان یافتن بیش از حد مراکز آموزشی باعث گردیده که تعلیم وتربیت بسیار خشک و غیر منعطف شود و زندگی آپارتمان نشینی هم بر خستگی و کسل کننده بودن روحیه دانش آموزان دامن زده است .

عضو شورای تربیتی استان بیان کرد : نظام تعلیم و تربیت ذاتاً فرایندی است که دستیابی به اهداف متعالی آن مستلزم انعطاف پذیری ، توجه به علایق سالم و استعدادهای دانش آموزان و استفاده از فعالیت های طبیعی آنان است .این بینش باعث گردیده که در بسیاری از جوامع مترقی ، پرورش و آموزش در طبیعت و محیط های اردویی انجام پذیرد تا از این رهگذر هم نقایص نظام های آموزشی مرتفع شود و هم انعطاف پذیری بیشتر در مسیر تعلیم و تربیت لحاظ گردد.

کامرانی در پایان گفت : مدیران ، معاونین و مربیان پرورشی مدارس باید به این باور برسند که اردو و اردوگاه ، فضایی است که در حقیقت ، بخشی از جریان تعلیم و تربیت در آن انجام می شود و بچه ها به دور از فضای بسته کلاس و در محیطی باز با بهره بردن از طبیعت و موهبت های خدا دادی و به دور از مقررات و قوانین خاص مدرسه ای بتوانند شادی کنند و براساس رغبت ها و علایق ، مبتنی بر آموزه های دینی به فعالیت های اجتماعی بپردازند .

در پایان معاونین پرورشی نواحی چهارگانه شیراز ، کارشناسان اداره کل و رؤسای اردوگاه ها به تبادل نظر پرداختند وبه برگزاری اردو برای همه مقاطع تحصیلی با توجه به ضوابط و مقررات اردویی تأکید کردند.

/انتهای پیام/224224
برچسب ها: اردو ، دانش آموز
نام:
ایمیل:
* نظر: