کد خبر: ۵۱۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶
رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس:
سعید رضا کامرانی در مراسم تجلیل از ازگروه هنری شهدای شهرستان نی ریز گفت: امروز دشمنان دین و ملت ما با سلاح های فرهنگی به مقابله با ما آمده اند و ایجاب می کند که ما هم از ابزار هنر و فرهنگ برای مقابله با آنان مجهز باشیم تا بتوانیم در مقابل تهاجم آنان مقاومت کنیم و پیروز شویم.

به گزارش  خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش فارس در جمع صمیمی هنرمندان گروه شهدای نی ریز گفت : یکی از افتخاراتم عضویت در گروه هنری شهداست که بیش از سی سال از تأسیس آن می گذرد و بزرگترین افتخار این گروه تقدیم بیش از ده شهید عزیز همچون شهیدان حسن لاری زاده ، سعید مافی ، سید مهدی قاری نیا، مجید محمد زاده ، غلامرضا قوی بازو و.... ،و 25 جانباز است که علاوه بر ایفای نقش در صحنه های نمایش ، بهترین و زیباترین نقش خود را در صحنه نبرد با دشمن ایفا کردند و در این راه از جان و جوانی خود گذشتند و از دیگر مواردی که به آن مباهات می کنیم فعالیت های فرهنگی ، هنری این گروه است که در ابتدای انقلاب و خصوصاً دوران دفاع مقدس بدون هیچ چشمداشتی به صورت افتخاری در خدمت انقلاب و مردم بودند.

سعید رضا کامرانی اظهار داشت : پرداختن به فعالیت های هنری ، کار هر کسی نیست و کسانی که در این وادی قدم می گذارند ، انسانهای ویژه ای هستند که با انجام کارهای دلی با شور و اشتیاق و با آفرینش اثر هنری خود ، مخاطب را در احساس و حظی که می برند ، شریک می کنند . به قول تولستوی : هنرمند از طریق هنر خود ، مخاطبانش را به احساسی مبتلا می کند که خود تجربه کرده است .

عضو شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه گفت: هنرمند نه اجبار می فهمد و نه قالب می پذیرد و آنچه از قلبش تراوش می کند را می آفریند . هنرمند واقعی ، زبان گویای عصر خود است ، از مردم تأثیر می گیرد ، تأثیر می گذارد و با آنان زندگی می کند .

عضو شورای تربیتی آموزش و پرورش فارس در پایان اظهار داشت : یکی از شخصیت های بی بدیل تاریخ ، حضرت سید الشهداء (ع) بود که او با ایجاد فرهنگ عاشورا تلاشش این بود که مردم آگاه شوند ولی بیشتر مردم گریه کردند و در عصر ما شخصیتی هنرمند چون چارلی چاپلین می گوید من بر روی صحنه های نمایش هرچه طنز را به اجرا گذاشتم تا مردم آگاه شوند ولی مردم بیشتر خندیدند. باید آن روی سکه را هم ببینیم و با دیدن آثار فاخر هنری ، خودمان را ارتقاء دهیم و در رسیدن به مقام خلیفه الهی گام برداریم .امروز دشمنان دین و ملت ما با سلاح های فرهنگی به مقابله با ما آمده اند و ایجاب می کند که ما هم از ابزار هنر و فرهنگ برای مقابله با آنان مجهز باشیم تا بتوانیم در مقابل تهاجم آنان مقاومت کنیم و پیروز شویم.

شایان ذکر است که در این جلسه ضمن ارج نهادن به شهیدان گروه هنری و خانواده آنان ازتمامی هنرمندان با لوح سپاس و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: