کد خبر: ۵۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۴
دومین همایش شعر انتظار با حضور دانش آموزان و فرهنگیان استان در کانون ریحانه ناحیه یک شیراز برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، سعید رضا کامرانی در جمع دانش آموزان و فرهنگیان سراسر فارس گفت: یکی از الطاف پروردگار بزرگ به انسان، ذوق هنری است. انسان به وسیله همین ذوق است که می تواند بهتر از هر ابزار دیگری، احساسات وعواطف خود را به همنوعان خود انتقال دهد. هنر وسیله بسیار ارزشمندی است که قریب به اتفاق آثاری که از گذشتگان به ما رسیده در قالب هنر منتقل گردیده است.
رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش وپرورش فارس که در کانون ریحانه ناحیه یک شیراز سخن می گفت اظهار داشت: سرزمین ایران از دیر باز مهد شعرا و ادیبانی بزرگ بوده که به چهره های جهانی مبدل گشته اند که پس از قرن ها از حیات پر برکتشان ، اشعار متعالی ، روح بخش و انسان ساز آنان همچنان دستمایه زندگی کسانی است که در جست وجوی عرفان، اخلاق، معنویت وانسانیتند. بزرگانی مانند ، سنایی، رودکی، فردوسی، مولوی، سعدی، حافظ به عنوان قدمای عرصه شعر وشاعری وکسانی مانند: شهریار، سپهری، قیصر امین پورو صدها شاعر نامی وگمنام دیگر به عنوان شعرای معاصر از جمله مفاخری هستند که در مجموعه آثارشان می توان ردپای توأمان علم ، ادب ، اخلاق ، ایمان و ارادت به اهل بیت را حس کرد و همین ویژگی باعث شده پس از سال ها و قرن ها ، اشعارشان بوی تازگی و قدرت نفوذ در دل ها و اثر بخشی خود را حفظ کند.
عضو شورای فرهنگی عمومی استان در پایان از خدمات سرکار خانم ژاله قلاتی که از شاعران موفق و دبیر دومین جشنواره شعر انتظار هستند تقدیر کردند.

/انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: