کد خبر: ۵۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
پیام بسیج فرهنگیان فارس به مناسبت هفته معلم:
از زیباترین و عاشقانه ترین امتیازات در جامعه بشری، هنر معلمی است. تشکیل هویت عقلانی نسل بشری به دست معلم است. به همین دلیل نقش معلم یک نقش استثنائی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، سازمان بسیج فرهنگیان سپاه فجر استان فارس طی پیامی فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم و هفته بسیج فرهنگیان را گرامیداشت.

وظیفه معلم تربیت نسل های روبه رشد است. نسل هایی که باید برای مبارزه با استکبار تربیت شوند و هوشیاری و ایمان کامل و تلاش همه جانبه داشته باشند. «  مقام معظم رهبری ، امام خامنه ای »

از زیباترین و عاشقانه ترین امتیازات در جامعه بشری، هنر معلمی است. تشکیل هویت عقلانی نسل بشری به دست معلم است. به همین دلیل نقش معلم یک نقش استثنائی است.

معلم معیار تأثیر گذاری بر تاریخ و فرهنگ یک ملت و پرورش دهنده انسان های شجاع، مؤمن، دارای اعتماد به نفس، عاشق به میهن، پاکدامن،  پرهیزگار، خوشدل و پاک نفس است.

معلم، با تعلیم و نشرِ علم، انسانها را به سوی کمال و پیشرفت سوق می دهد و عشق و ایمان را بر لوح جان و ضمیر پاک انسانها ثبت می کند و ندای فطرت را در فضای عالم از ناسوت تا ملکوت طنین انداز می گرداند.

 معلم نماد روشنفکر دینی و معیار شناخت جریان های زندگیست، معلم رابط دانش با مسئولیت دینی و ایمان قلبی با عمل است. معلم جریان ساز روشنفکری انقلابی  در پرتو معنویت در صحنه های اجتماعی است، معلم نماینده فرهنگ ناب دینی در جهت گفتمان سازی استقلال فرهنگی در مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن الحادیست.

 معلم ارائه دهنده چهارچوب های رفتاری و  اصیل اسلام ناب در جهت جذب جوانان به دین در جهت دفاع از سنت ها و اصالت ها با تبیین سبک زندگی اسلامی بر مبنای رفتار صادقانه و اخلاق حسنه است.

 معلم پی ریز اندیشه عمیق با رویکرد زندگی فطری و خلوص معرفتی با روحیه  انقلابی و تلاش گر عرصه رویش های فرهنگ دینی در صحنه ها و فرصت های آموزشی است .

در حقیقت تمام ترقیات و کمالات انسانها مدیون معلم است. اساسا تعلیم و تعلم از نعمتهای خداوند متعال است که اول برای انبیاء و اولیا و سپس به دیگران ارزانی داشته است و هم از این جهت است که معلم بودن از ویژگیها و مشاغل انبیاست.

 به خاطر داشته باشیم:هر چند تعلیم علم و دانش وظیفه مهم و خطیر است، اما مهمتر از آن یاد دادن تفکر، دوری جستن از سطحی نگری و سطحی آموزی و آموزش عملی رفتار و اخلاق به نسل نوجوان و جوان و بالنده کشور به منظور تسخیر آرمان های بلند جامعه و نظام انقلاب اسلامی است و در این میان نقش معلم تعیین کننده و ارزنده است که در غیر این صورت نظام آموزشی کشور زمین گیر و پس رونده خواهد شد.

نقشه راه وصول به این اهداف آرمانی در آموزش و پرورش، مطالبه رهبر معظم انقلاب از عالی ترین مقام این مجموعه می باشد و آن تحقق و اجرایی نمودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که پس از گذشت قریب به 4 سال هم چنان محجور مانده است!!!

تحقق سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تنها با اتکاء به نیروی انسانی جوان، انقلابی، متدین، با نشاط، پر انگیزه و عاشق به تربیت نسل های در اختیار، امکان پذیر خواهد بود .

ما فرهنگیان بسیجی اعلام می داریم: شاخص عملکردی ما در تراز انقلاب و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب به منظور بسط و گسترس روح تحقیق، پیشرفت، تولید علم و حضور در صحنه های فرهنگی و اجتماعی در جهت اعتلای نام دین مبین اسلام شاخص گذاری شده و در این راه از پای نخواهیم نشست و گواهی می دهیم؛ هر چند اجر معنوی بندگان صالح ملحوظ و پاداش اخروی خدمتگذاران صادق به مفاد آیه (( ان الله لا یضیع اجرالمحسنین ))  محفوظ است. لیکن با الگو گرفتن از رفتار علوی و معنوی با نگاهی تکلیفی و آرمانی به وظایف خود نگریسته و تلاش می نمائیم تا رضایت رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را که واسطه رضایت حق تعالی می باشد را کسب و به آن مفتخر گردیم  و این چنین نمایانگر تربیت اسلامی و پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی باشیم . ان شاء الله

سازمان بسیج فرهنگیان استان فارس

اردیبهشت94


/انتهای پیام/224224

 

نام:
ایمیل:
* نظر: