کد خبر: ۵۴۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان اعلام کرد:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با بیان اینکه معلم باید دغدغه‌اش برطرف شود و فکر و ذکرش مراقبت از نهالی باشد که به او تحویل داده شده است، گفت: جشنواره علمی- پژوهشی فرهنگیان بسیجی 15 اردیبهشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، شعبانعلی رمضانیان رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در نشست خبری که امروز به مناسبت بزرگداشت هفته معلم و هفته بسیج فرهنگیان برگزار شد، اظهار داشت: ما در بسیج به معنی حقیقی کلمه، وظیفه خود می‌دانیم که شأن و کرامت معلم را مورد تأکید قرار دهیم و با همه وجود تلاش می‌کنیم که مقام و منزلت معلم ارتقا پیدا کرده و به جایی برسد که شأن معلم تراز انقلاب و اسلام، باشد.

وی با بیان اینکه این موضوع باید در بخشی به مباحث مادی و در بخشی نیز فراتر از مسائل مادی دنبال شود، افزود: باید اقداماتی صورت گیرد که کرامت معلم، کرامت واقعی شود.

رمضانیان اضافه کرد: این روزها مطالبی را از خود معلم و کسانی که داعیه‌دار حقوق معلم هستند می‌شنویم؛ آنچه مهم است این بوده که معلم باید دغدغه‌اش برطرف شود و فکر و ذکرش این باشد که نهالی که به او تحویل داده شده مراقبت شود تا رشد کند و نسل آینده متعالی‌تر باشد.

وی افزود: ما ضمن ارج‌نهادن به تمام جامعه فرهنگیان نسبت به آنچه که در رابطه با آنها گفته می‌شود تأکید می‌کنیم که باید از ناحیه مسئولان و متولیان، این مهم مورد توجه واقع شود و در جهت رفع مشکلات آنها اقدام شود.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان تصریح کرد: برازنده انقلاب اسلامی نیست که معلم بخواهد خودش از حقوق خودش دفاع کند و وظیفه سازمان‌ها و نهادهای مسئول است که در این خصوص اقدام کنند؛ البته تلاش‌هایی صورت گرفته است که شایسته تقدیر است اما کافی نیست.

وی در ادامه بیان داشت: با تأسف وقتی که از زاویه تعلیم و تربیت به جامعه فرامرزی خودمان نگاه می‌کنیم، بیرون از مرزها شاهد حوادث بسیار تلخی هستیم و برای ما به عنوان معلم و با نگاهی که از زاویه تربیتی به جامعه داریم، بسیار رنج‌آورتر است.

رمضانیان اضافه کرد: صحنه‌هایی را در یمن، عراق، سوریه و جاهای دیگر شاهد هستیم که از حیث انسانی، اخلاقی و مباحثی از این قبیل دردآور است و نشان از این دارد که جامعه جهانی نیازمند بازنگری در خود است تا جهت‌گیری‌هایش به سمت انسانیت برگردد.

*روزشمار هفته بسیج فرهنگیان

به گزارش فارس، رئیس سازمان بسیج فرهنگیان با اعلام روزشمار هفته بسیج فرهنگیان اظهار داشت: صبح امروز مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حرم مطهر ایشان با حضور وزیر آموزش و پرورش و جمع کثیری از فرهنگیان برگزار شد.

وی با بیان اینکه هفته بسیج فرهنگیان از جمعه 11 اردیبهشت آغاز می‌شود، افزود: جمعه 11 اردیبهشت روز «معلم، ایمان و معنویت»، شنبه 12 اردیبهشت روز «معلم، همدلی و همزبانی»، یکشنبه 13 اردیبهشت «معلم، امر به معروف و نهی از منکر»، دوشنبه 14 اردیبهشت روز «معلم، پیشرفت و عدالت»، سه‌شنبه 15 اردیبهشت روز «معلم، علم و فناوری»، چهارشنبه 16 اردیبهشت روز «معلم، ولایت و امامت» و پنج‌شنبه 17 اردیبهشت روز «معلم، فرهنگ ایثار و اخلاق اسلامی»، نامیده شده است.

رمضانیان با بیان اینکه برنامه‌های متعددی در هفته بسیج فرهنگیان پیش‌بینی شده است، ادامه داد: برگزاری یادبود شهید مطهری در محل شهادت، برگزاری یادبود شهید مطهری بر سر مزار ایشان در استان قم و برگزاری یادبود شهید مطهری در استان خراسان رضوی از نمونه‌ برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به برگزاری یازدهمین جشنواره علمی- پژوهشی بسیج فرهنگیان اظهار داشت: بیش از 4652 اثر به این جشنواره ارسال شد که 403 اثر واجد شرایط اعلام شد و 160 اثر مورد پذیرش قرار گرفت.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان افزود: جشنواره علمی - پژوهشی بسیج فرهنگیان با چهار محور شامل «فرهنگ و اقتصاد»، «مدیریت جهادی»، «تحول بنیادین در آموزش و پرورش»‌و «نظام تعلیم و تربیت و قدرت نرم جمهوری اسلامی»، برگزار شد که در روز سه‌شنبه 15 اردیبهشت در اردوگاه شهید باهنر از 12 برگزیده این جشنواره تجلیل می‌شود.

وی تصریح کرد: در جشنواره فوق از برگزیدگان مسابقه عصر حضور که مربوط به آثار یک هزار وبلاگ‌نویس است، تجلیل می‌شود همچنین از سایت بسیج فرهنگیان که مورد بازنگری قرار گرفته است رونمایی خواهد شد.

*فرهنگیان اجازه سوء استفاده جریان‌های سیاسی را ندهند

رمضانیان در خصوص مشکلات مالی معلمان گفت: اقدامات سازمان بسیج فرهنگیان برای حمایت از معلمان، بلندتر کردن صدای معلمان و بازخواست از مسئولان است و سعی کردیم با ارتباط با مسئولان وزارتخانه و دولت و از همه کسانی که متولی در این زمینه هستند، دغدغه و انتظار جامعه معلمان را پیگیر باشیم.

وی افزود: این که چرا تجمع معلمان صورت می‌گیرد باید بگویم شأن معلم اقتضا می‌کند که دیگران از حقوقشان دفاع کنند و باید از طریق دستگاه‌ها مسئول پیگیری شوند اما تصور می‌کنم کم‌کاری‌ها و کم‌توجهی از ناحیه کسانی که باید به معلم می‌پرداختند باعث شده است که معلم خودش به این مسئله بپردازد؛ البته سوء استفاده برخی جریان‌های سیاسی که خودشان را داعیه‌دار مسائل فرهنگیان جا می‌زنند به این مسائل دامن می‌زنند که مسئولان آموزش و پرورش باید مراقب باشند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان در خصوص استفاده از اندیشه‌های شهید مطهری در آموزش و پرورش اظهار داشت: اندیشه‌های شهید مطهری به تعبیری اندیشه‌های اسلام ناب محمدی (ص) است و واقعیت این است که در زمان شهید مطهری و بعد از آن تلاش‌های خوبی صورت گرفته است اما قطعا این اقدامات کافی نیست و باید در این زمینه‌ها کار بیشتری صورت گیرد که البته بخشی از آنها به دست  آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و بخشی دیگری را نیز نهادهای دیگر باید به کمک آیند.

نام:
ایمیل:
* نظر: