کد خبر: ۵۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس:
نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: دفاع آمریکا از تهاجم عربستان به یمن ماهیت استکباری آنان را بیشتر هویدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از خبرگزاری فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اظهار داشت: امروز یمن می‌گوید می‌خواهم خودم برای آینده‌ام برنامه‌ریزی کنم و آمریکا می‌گوید عربستان تو با امکاناتی که از پول نفت از ما خریداری کرده‌ای، به خاطر اینکه این‌ها این رئیس‌جمهور را نمی‌خواهند به آن‌ها حمله کن و زن‌ها و بچه‌های آن‌ها را بکش و زیرساخت‌های آن‌ها را نابود کن.

وی افزود: آمریکا از چنین حکومتی حمایت و دفاع می‌کند و این بی‌آبرویی به‌تمام‌معنا است.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: آمریکا و انگلیس و اسرائیل بار دگر نقشه‌ای که بعد از جنگ جهانی نسبت به دولت عثمانی پیاده کردند دارند نسبت به کشورها دنبال می‌کنند چنانکه سوریه، عراق، یمن، مصر و لیبی را می‌خواهند تجزیه کنند و حتی اگر بتوانند از تجزیه ترکیه و ایران نیز روی‌گردان نیستند.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: اگر بیدار نباشیم، اگر هوشیار نباشیم و دشمن را نشناسیم که در چه وضعیتی است به‌طورقطع مشکلات و معضلات ما افزون می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز باید برای ملت یمن دعا کرد که این‌طور مردانه مقابل بمباران کور و وحشیانه و ددمنشانه آل سعود که خائن به حرمین شریفین است ایستادگی می‌کند.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: باید در خیابان‌ها از ملت یمن دفاع کرد و از هر طریق چه تظاهرات، حمایت مالی و معنوی و حمایت‌های دیگر دریغ نورزید چراکه می‌بینیم عربستان بدون هیچ مجوزی به کشوری مستقل حمله می‌کند و همه کشورهای عربی ناظرند و کاری نمی‌کنند و گویا غیرت عربی ندارند و همه‌چیزشان را در پناه آمریکا و انگلیس ازدست‌داده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس تصریح کرد: این نکته را یادآور می‌شوم که هم از هفته هلال‌احمر یاد کرده باشم هم از خلبانی که شجاعانه کمک‌های انسان دوستانه جمعیت هلال‌احمر مردم ایران را برای مردم یمن برد و جنگنده‌های آل سعود به هواپیمای او اجازه نشستن ندادند.

به گفته وی، آن صحنه‌ای که خلبان شجاع ایرانی، هواپیمای باری خود را که حاوی دارو و مواد غذایی برای مردم یمن بود، پهلو به پهلوی جنگنده‌های عربستان هدایت کرد در فضاهای مجازی منتشر شد و دو و نیم میلیون نفر از این صحنه بازدید کردند و 80 درصد این بازدیدها مردم عربستان بودند که دارند زیر چکمه‌های آل سعود له می‌شوند.

امام‌جمعه شیراز بیان کرد: بازدیدکننده‌های این فیلم در فضای مجازی دیدند که چگونه خلبان شجاع ما کمک سازمان هلال‌احمر را برای یمنی‌های بی‌دفاع می‌برد و جان خودش را کف دست گذاشته است.

وی ابراز داشت: خطابی که رهبر معظم انقلاب به خلبان شجاعی که حامل مواد دارویی و غذایی هلال‌احمر بود فرمودند که «ان‌شاءالله در سفرهای بعدی در فرودگاه‌های یمن خواهید نشست» آیه شریفه «الیس الصبح بقریب» را به ذهن متبادر می‌ساخت.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: 25 ماه رجب روز پنجشنبه پیش رو شهادت امام هفتم امام موسی کاظم (ع) است که در سن 55 سالگی در زندان رئیس پلیس بغداد در دوران هارون‌الرشید عباسی توسط زهری که به حضرت خورانیده شد به شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: شیخ مفید وقتی فرزندان امام کاظم را نام می‌برد اول از امام هشتم امام رضا (ع) یاد می‌کند و بعد حضرت احمد بن موسی (ع) را نام می‌برد و این نشان می‌دهد بعد از امام رضا (ع)، عزیزترین و شریف‌ترین و مهم‌ترین فرزند امام هفتم حضرت احمد بن موسی (ع) است.

ضرورت توجه به ظرفیت‌های داخلی برای برون‌رفت از مشکلات

امام‌جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیداری که با کارگران و معلمان به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم داشتند لزوم توجه به اشتغال را گوشزد کردند.

آیت‌الله ایمانی اضافه کرد: توجه به تولید و اشتغال و نگاه به درون کشور و سرمایه ایرانیان و بازوان پرتوان کارگران ایرانی و دانش فنی ایرانیان. ما راه نجاتمان همین است و تکیه به کسانی که هرروز برای دنیای اسلام یک خواب تازه می‌بینند، برای ما سودی ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز معلم فرمودند باوجود مشکلات دولت و نارسایی‌هایی که هست و تنگناهای موجود، دولت باید به معیشت معلمان توجه لازم را داشته باشد و اجازه ندهد این قشر عظیم زحمتکش که با تمام مردم ایران در ارتباط‌ هستند دچار مشکلات معیشتی باشند و این سخن رهبری ان‌شاءالله موردتوجه مسئولان در مقاطع مختلف هست و بیشتر خواهد بود.

عزت و اقتدار نظام قابل معامله نیست

وی سپس اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب مطرح فرمودند مذاکرات هسته‌ای لازم است و فرمودند خود ما هم دستور دادیم اجازه دادیم و مخالفت نکردیم اما مذاکرات هسته‌ای زیر سایه تهدید چه معنا دارد.

آیت‌الله ایمانی افزود: دو نفر از مسئولان آمریکا رسماً تهدید کردند و سؤال اینجا است که در فضای مذاکره تهدید چه معنا دارد و تیم مذاکره‌کننده ما توجه داشته باشند که عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران به ثمن بخس معامله نشود.

وی تصریح کرد: تهدید، تحقیر و تحمیل در مذاکرات بی‌معناست و نباید تیم مذاکره‌کنندگان ما تحقیر، تهدید و تحمیل دشمن و یا عبور از خطوط قرمز را پذیرا باشند.

امام‌جمعه شیراز سپس ادامه داد: آمریکا امروز بی‌آبروتر از همیشه و درمانده‌تر از همیشه و محتاج‌تر از ما به مذاکره است و این نکته ایست که تیم مذاکره‌کننده ما باید بدانند چراکه آمریکا نیاز به مذاکره دارد و محتاج این است که مذاکرات به‌جایی برسد.

قانون نصب‌العین همگان باشد

نماینده ولی‌فقیه در فارس در فراز دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: قانون باید به‌وسیله مردم موردتوجه قرار بگیرد و همه باید به قانون توجه داشته باشند و آن را نصب‌العین خودشان قرار دهند.

وی اضافه کرد: سرّ اینکه در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر واجب شده همین است که مردم قانون‌مدار و قانون‌گرا باشند و قانون‌گریز نباشند اگر کسی قانون را دور می‌زند و یا از قانون فرار می‌کند، او را متوجه کنند و تذکر دهند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد: همه باید نگهبان قانون باشند چراکه قانون متعلق به گروه و جمعیت خاصی نیست و تنها اگر همه مردم پشتیبان قانون باشند قانون در جامعه اجرا می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: