کد خبر: ۵۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
رئیس دارالقرآن الکریم استان فارس:
رئیس دارالقرآن الکریم استان فارس از اجرای دوره‌های بازآموزی و ارتقای معلمان قرآن کریم این استان خبر داد و گفت: این دوره با حضور ۳۰ نفر از معلمان قرآن کریم ۲۶ شهرستان فارس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس سیدحمید موسوی، رئیس دارالقرآن تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، از اجرای دوره‌های بازآموزی و ارتقای معلمان قرآن کریم این استان خبر داد و گفت: جهت ارتقای سطح علمی معلمان قرآن کریم و همچنین، به روزرسانی معلومات و سواد علمی آنان این دوره‌ها برگزار می‌شود.
وی افزود: از هر شهرستان یک نفر به عنوان نماینده معلمان قرآنی آن شهرستان در این دوره‌ها شرکت خواهند کرد که بعد از آنکه به شهرستان‌های خود بازگشتند همین دوره‌ها را در شهرستان‌های خود با حضور معلمان قرآن کریم آنجا برگزار خواهند کرد.
موسوی با بیان اینکه این دوره‌ها با حضور 30 معلم قرآن برگزار خواهد شد، افزود: 25 نفر از شهرستان‌ها و 5 نفر از معلمان قرآن کریم شیراز در این دوره شرکت خواهند کرد.
رئیس دارالقرآن استان فارس با یادآوری اینکه در این دوره‌ها استاد بهروز یاریگل تدریس خواهند کرد، گفت: هنوز زمان قطعی برگزاری این دوره مشخص نشده است و احتمالاً در اوخر همین هفته یا 21 و 22 خرداد ماه جاری برگزار می‌شود.
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری آزمون عملی پایان دوره تربیت معلم روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه برادران در این استان اشاره کرد و گفت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در روز جمعه، اول خرداد ماه در شیراز برگزار شد.
موسوی با بیان اینکه  این آزمون در دو رشته قرائت و روش تدریس برگزار شد، گفت: در این آزمون 19 نفر از برادران شرکت کننده در این دوره حضور داشتند.
رئیس دارالقرآن استان فارس اظهار کرد: به افرادی که در این آزمون‌های عملی و کتبی که قبلاً برگزار شده نمرات قبولی را کسب کنند گواهی پایان دوره تربیت مربی روخوانی و روانخوانی قرآن کریم از سازمان دارالقرآن مرکز اعطا خواهد شد که می‌توانند رسماً به امر تدریس قرآن مشغول شوند.
وی تصریح کرد: البته ما ویژه بانوان چهار دوره تربیت معلم قرآن نیز برگزار کردیم که آزمون‌های عملی آن‌ها در اسفندماه سال گذشته در شیراز برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: