کد خبر: ۵۷۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تشریح کرد:
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نحوه درآمدزایی اماکن آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس مصوبه‌ای در سال 93، این درآمدها کاملا اختصاصی و متعلق به اردوگاه‌ها، کانون‌های فرهنگی و غیره است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس مهدی علی اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه موضوع درآمدزایی در فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را با استفاده از فضاهای آموزشی و پرورشی موجود دنبال می‌کنیم اظهار کرد: این درآمدها صرف برنامه‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و پرورشی می‌شود.

وی افزود: این امر طی هماهنگی و تعامل با بخش خصوصی، بانک‌ها، موسسات مختلف و همینطور در اختیار گذاشتن فضای موجود در اردوگاه‌ها و کانون‌ها به بخش خصوصی با رعایت ضوابط موجود امکان پذیر است و هم اکنون هم در برخی اردوگاه‌ها و مدارس دنبال می شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در این صورت هم از فضای فیزیکی موجود به نحو احسن بهره برداری شده و هم درآمدی به دست می‌آید گفت: بر اساس مصوبه سال 93، این درآمدها کاملا اختصاصی است.

وی ادامه داد: بر این اساس، هر مجموعه آموزشی و پرورشی درآمدی داشته باشد صددردصد متعلق به خودش است و می‌تواند طبق برنامه‌ریزی که انجام می‌دهد برای ترمیم، ساخت و مرمت فضاهای خود و سایر اقدامات فرهنگی لازم صرف کند.

به گفته علی اکبرزاده، حرکت به سمت خودکفایی و درآمدزایی اردوگاه‌های دانش‌آموزی، کانون‌های فرهنگی-تربیتی، دارالقرآن‌ها و مراکز مشاوره از جمله رویکردهای اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی در سال 94 است.

نام:
ایمیل:
* نظر: