کد خبر: ۵۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس خبرداد:
رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس گفت: برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان استان فارس برای تابستان در ۲۸۷ کانون شامل ۱۲۷ کانون فرهنگی تربیتی و ۱۶۰ کانون اقماری برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش فارس، سعید رضا کامرانی اظهار داشت: برنامه های اوقات فراغت از مسائلی است که در تمام طول سال برای دانش آموزان دنبال می شود ولی در تابستان با توجه به افزایش زمان اوقات فراغت دانش آموزان فعالیت ها نمود بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۷ کانون تربیتی در سطح استان در تمام طول سال فعالیت دارند، گفت: در طول تابستان یکسری کانون های اقماری و موقت نیز مختص این ایام تشکیل می شود که برای امسال تعداد آن ها ۱۶۰ مورد است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس افزود: کانون های اقماری در مکان هایی مانند مدارس، حسینیه ها، پایگاه های بسیج و در بعضی موارد در ساختمان های شهرداری ایجاد می شوند ولی محل عمده آن ها در مدارس است و این کانون ها به مرکزیت و زیر نظر کانون های فرهنگ تربیتی فعالیت می پردازند.

 کامرانی بیان کرد: علاوه بر کانون های فرهنگی و تربیتی، برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان در ۲۳ اردوگاه  فرهنگی تربیتی و همچنین در دارالقرآن ها و سالن های ورزشی مناطق نیز دنبال می شود.

نوع فعالیت کانون ها متناسب با ویژگی های بومی هر منطقه است

وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ هنر طی این ایام در کانون ها به دانش آموزان علاقمند ارائه می شود، گفت: در هر منطقه ای با توجه به نوع علاقه دانش آموزان، موقعیت جغرافیایی و فرهنگ بومی و نیازهای موجود، هنرهای خاصی در کانون ها به دانش آموزان ارائه می شود.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس ادامه داد: مربی های کانون ها نیز یا از نیروهای بومی هر منطقه هستند یا از نقاط دیگر اعزام می شوند و به فعالیت می پردازند و این نیروها از بازنشسته ها و نیروهای خود آموزش و پرورش انتخاب می شود چرا که استفاده از نیروهای آزاد در کانون ها با منع قانونی مواجه است.

کامرانی اظهار داشت: هر کانونی با توجه به امکانات و رویکرد خود ممکن است سمت و سوی خاص خود را داشته باشد به طور مثال ممکن است کانونی تماما ورزشی و دیگری تماما هنری باشد.

وی گفت: عمده فعالیت های کانون ها مربوط به فعالیت های پرورشی شامل امور هنری، مذهبی، ورزشی و برگزاری اردو های مختلف است ولی اگر کانونی مایل باشد، می تواند در کنار شرح وظایف خود فعالیت های آموزشی فوق برنامه و ارائه برخی از مطالب درسی را نیز دنبال کند.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: کانون ها امن ترین مکان و از نظر هزینه نیز به صرفه ترین مکان برای این هستند که دانش آموزان برنامه ها اوقات فراغت خود را در آن ها سپری کنند.

سهمیه اردوی علوی برای فارس ۵۹۲ دانش آموز است

کامرانی در بخش دیگری از سخنان خود به اردوهای دانش آموزی در طول تابستان اشاره کرد و گفت: شرکت در چنین اردوهایی به ویژه برای دانش آموزان کلانشهرها و شهرهای بزرگ که امکان دارد زندگی خود را در محیط آپارتمانی بگذارند نوعی نیاز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اردوهای دانش آموزی تابستانی اقسام مختلفی دارد، ادامه داد: یکی از این اردوها اردوی علوی است که بیشتر مخصوص دانش آموزان کم برخوردار و مناطق محروم است که طی آن در سفری به تهران و حضور در اردوگاه شهید باهنر از برنامه های متنوعی برخوردار می شوند و سهمیه فارس برای آن، اعزام ۵۹۲ دانش آموز است.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: اردوی رضوی نیز مربوط به زیارت اولی هایی است که برای اولین بار به زیارت امام رضا در شهر مشهد می روند و سهمیه اعزام حدود ۱۰۰ دانش آموز به فارس اختصاص یافته است.

۵۰ هزار دانش آموز فارس در اعتکاف ماه رمضان شرکت می کنند

وی عنوان کرد: در اعتکاف ماه مبارک رمضان حدود ۵۰ هزار دانش آموز استان فارسی شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس همچنین با اعلام اینکه طرح مزرعه سبز من در تابستان امسال نیز برای دانش آموزان مقطعه متوسطه دوم برگزار می شود، گفت: در این طرح که بیشتر مختص دانش آموزان روستایی است هر نفر با کمک اولیا خود در تکه کوچکی زمین اقدام به پرورش گیاهان می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: