کد خبر: ۵۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم این امکان را برای دانش آموزان و علاقه مندان فراهم آورده تا نویسندگان کتاب های درسی را از نزدیک ببینند و با آنان به گفت و گو بنشینند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، برای بسیاری از دانش آموزان و یا خیلی از دانش آموزان سال های قبل که اکنون به سال های بسیاری را پشت سر گذاشته اند ملاقات جالبی خواهد بود که ببینند کتاب هایی که آنان در طول 12 سال تحصیل کرده اند چه کسی و چگونه نوشته شده است.
بسیاری از کودکان و نوجوانان و حتی بزرگترها وقتی به غرفه وزارت آموزش و پرورش وارد می شوند و از نزدیک با نویسندگان کتاب های درسی ملاقات می کنند این دیدار را یک ملاقات استنثنایی می دانند.
یکی از دانش آموزان بازدیدکننده به خبرنگار ایرنا گفت: از نظر من این بخش از جمله جذاب ترین غرفه های نمایشگاه است زیرا همواره دوست داشتم که مولفان کتاب های درسی را از نزدیک ببینم که در اینجا این امر تحقق یافته است.
پرسش های بازدیدکنندگان عموما درباره آموزش و پرورش و کتاب های درسی است که مولفان کتاب های درسی با حوصله به آن پاسخ می دهند.
بخش وزارت آموزش پرورش محلی است که دانش آموزان و بزرگترها می توانند با نویسندگان کتاب های درسی ملاقات کنند تا یک روز پر از خاطره داشته باشند.

** نویسندگان هر روز در غرفه
محمد رضا مسیب زاده مدیر بخش آموزش و پرورش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به خبرنگار ایرنا گفت: در غرفه وزارت آموزش و پرورش علاوه بر معرفی کتاب های درسی پایه ها و مقاطع مختلف تحصیلی، مولفان کتاب های درسی قرآن نیز هر روز در غرفه حضور پیدا می کنند تا علاقه مندان و بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن سئوالات خود را از آنان بپرسند و به بحث و گفت و و باهم بپردازند.
33 دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی از دیگر غرفه های این بخش است که در این غرفه نیز دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش در حوزه برگزاری مسابقات قران دانش آموزان و فرهنگیان به نمایش گذاشته شده است.

** فرشتگان زمینی
غرفه وزارت آموزش و پرورش در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم علاوه بر ارائه دستاوردهای مراکز دارالقرآن غرفه فرشتگان زمینی را برای بازدید کنندگان تدارک دیده است.
این غرفه علاوه بر عرضه فعالیت های قرآنی دانش آموزان استثنایی، برخی دانش آموزان استثنایی که دارای استعدادهای ویژه ای در حوزه قرآنی هستند نیز حضور داشته و به فعالیت های قرآنی می پردازند.
در این غرفه همچنین فعالیت ها و دستاوردهای قرآنی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور نیز به نمایش گذاشته شده است.

** بخش های دیگر
برپایی دوره های ختم قرآن در غرفه وزارت آموزش و پرورش در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران از دیگر فعالیت ها است.
این ختم قرآن هر روز باعنوان گلبرگ های قرآنی برگزار می شود که بازدیدکنندگان ، دانش آموزان و فرهنگیان ضمن شرکت از فیوضات آن بهره مند می شوند.
وزارت آموزش و پرورش که امسال در 130 مترمربع فضا در نمایشگاه بیست و سوم حضور دارد همچنین در بیست و سومین نمایشگاه قرآن کریم برای نخستین بار غرفه ای باعنوان سمپاد دارد که در این غرفه فعالیت های قرآنی این مدارس و دانش آموزان با استعداد عرضه و معرفی می شود.
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که از 4 تیرماه جاری در باغ موزه دفاع مقدس آغاز به کار کرده تا 23 همین ماه در این مکان دایر است.
نمایشگاه امسال با شعار همدلی و همزبانی در پرتو قرآن، توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری تهران و بسیاری از سازمان ها و نهادها برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: