کد خبر: ۶۰۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵
امام‌جمعه موقت شیراز:
حجت‌الاسلام رضوی اردکانی با اشاره به آیات سوره نور گفت: عفاف و حجاب دو موضوع مرتبط اما جدا از هم هستند و رعایت عفاف و حیا باید با حجاب همراه باشد و این امر در مورد مردان همچون زنان صدق می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوفاضل رضوی اردکانی، امام‌جمعه موقت شیراز امروز، 23 تیرماه در حاشیه نشست تخصصی حجاب و عفاف در شیراز ضمن انتقاد از وضعیت حجاب و عفاف در جامعه گفت: هر چند در نظام جمهوری اسلامی و جامعه ما بحث رعایت حریم‌ها بسیار حائز اهمیت است اما متأسفانه به دلیل بمباران‌های تبلیغاتی توسط فضاهای مجازی همچون ماهواره، اینترنت، تلفن‌های همراه و...بحث حجاب و رعایت حریم‌ها کمرنگ شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار و 200 شبکه ماهواره‌ای مأمورترویج بی حجابی هستند، افزود: این شبکه‌های ماهواره‌ای برای کودکان به ویژه دختران بسیار مخرب و خطرناک است و باعث می‌شود که از همان سنین کودکی از این شبکه‌ها الگوپذیر شوند و تحت تأثیر آن‌ها قرار بگیرند.
رضوی اردکانی با اشاره به آیه 59 سوره احزاب «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ...؛ اى پیامبر به زنان و دخترانت و به زنان مؤمنان بگو پوششهاى خود را بر خود فروتر گیرند این براى آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند [به احتیاط] نزدیکتر است...»، گفت: رعایت حجاب دستور صریح قرآن است اما هیچ اجباری مبنی بر پوشیدن چادر وجود ندارد وهمین که لباس فرد مناسب باشد و سر و گردن و موهای خود را بپوشاند کافی است که البته بر پوشش چادر به‌عنوان حجاب برتر تاکید می‌شود.
امام‌جمعه موقت شیراز حجاب را امری فطری و درونی عنوان کرد و گفت: در گذشته هم که بحث حجاب مطرح نبوده ایرانیان به دلیل غیرت و فرهنگ غنی خود، همیشه پوشش مناسب داشتند و البته اسلام هم به دلیل فطری بودن امر حجاب و تأثیر آن بر جامعه به رعایت آن تأکید می‌کند.
وی با بیان اینکه حجاب زن مصونیت است نه محدودیت، گفت: اگر جایگاه حجاب درجامعه حفظ شود به این معنا است که حدود عفت و حیا حفظ شده و این نوعی مصونیت برای بانوان محسوب و شخصیت و کرامت آنان نیز تأمین می‌شود.
رضوی‌اردکانی در ادامه با اشاره به آیات 30 و 31 سوره نور عنوان کرد: در این آیات به تفصیل درخصوص بحث عفاف سخن گفته شده است لذا می‌توان گفت عفاف و حجاب دو موضوع مرتبط اما جدا از هم هستند و رعایت عفاف و حیا باید با حجاب همراه باشد و این امر در مورد مردان همچون زنان صدق می‌کند.
امام‌جمعه موقت شیراز عفت را یک صفت مشترک بین زنان ومردان دانست و گفت: بحث حجاب به معنای رعایت پوشش ظاهری است اما عفت هم پوشش ظاهراست و هم مراقبت از امور معنوی و روحی است.
نام:
ایمیل:
* نظر: