کد خبر: ۶۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵
ذوالانوار:
منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری قرآن در این شهرستان گفت: گرایش ذاتی دانش‌آموزان به قرآن، مسئولان فرهنگی را موظف به توجه بیشتر به ترویج فرهنگ دینی و قرآنی می‌کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، سیدحسین ذوالانوار، منتخب مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی روز گذشته، 3 مردادماه در حاشیه برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانش‌آموزان در شیراز، به خبرنگاران گفت: برگزاری چنین رویدادهای فرهنگی، در چنین ابعادی، قطعاً تأثیرات عمیق و قابل توجهی بر جامعه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: گرایش ذاتی دانش‌آموزان به قرآن، مسئولان فرهنگی را موظف به توجه بیشتر به ترویج فرهنگ دینی و قرآنی می‌کند.
ذوالانوار گفت: یکی از مباحث مهم که در ترویج و نهادینه‌شدن فرهنگ قرآنی نقش دارد، برپایی چنین رویدادهایی است، بی‌تردید مسابقات قرآنی در ارتقای روحیه معنوی و گرایش به سمت مباحث قرآنی در میان جوانان و نوجوانان و در نهایت کل جامعه نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کند.
وی یادآور شد: البته برگزاری همایش‌های بزرگ قرآنی که مسلمانان شیعه و سنی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، بیانگر همدلی و همزبانی است و این یکی از برکات قرآن کریم و توجه به آن به‌شمار می‌رود.
ذوالانوار با تأکید بر اینکه برگزاری سی و دو دوره مسابقات قرآنی در سطح دانش‌آموزی از افتخارات آموزش و پرورش محسوب می‌شود، گفت: چنین فعالیت‌هایی باید توسط سایر دستگاه‌ها و برای تمام اقشار مورد توجه قرار گیرد و عملیاتی شود.
وی ادامه داد: نفس تجمع و گردهمایی این جوانان قرآنی می‌تواند زمینه بسیار مناسبی برای آشنایی آنان با یکدیگر و ایجاد وحدت، همدلی، تعامل و همکاری مثبت فراهم کند.
ذوالانوار با تأکید بر ضرورت نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: کسی می‌تواند از فرهنگ دم بزند و برای پیشرفت فرهنگ تلاش کند که قرآن را بفهمد. (ایکنا)
نام:
ایمیل:
* نظر: