کد خبر: ۶۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۱
دو دانش‌ آموز مسلمان و مسیحی به خاطر امتناع از برداشتن پوشش‌‌ های دینی خود، از شرکت در کنکور سراسری پزشکی هند منع شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج فرهنگیان فارس، دو دانش‌ آموز مسلمان و مسیحی به خاطر امتناع از برداشتن پوشش‌‌های دینی خود، از شرکت در کنکور سراسری پزشکی هند منع شدند. منع این دانش‌آموزان از کنکور سبب اعتراضات زیادی از سوی اقلیت‌های دینی در هند شده است.

ریحانا، دانش‌آموز مسلمان هندی گفت: ترجیح می‌دهم که امتحان ندهم تا اینکه حساسیت‌های دینی خود را در معرض خطر قرار دهم.

علاوه بر ریحانا، یک راهبه ۱۹ ساله کاتولیک هندی به نام سبا نیز به خاطر امتناع از برداشتن پوشش خود از حضور در این امتحان منع شد.

سبا گفت: فکر می‌کردم پس از اینکه مرا مورد بازرسی قرار دادند اجازه ورود به سر جلسه امتحان را به من بدهند.

وی افزود: پس از آنکه مورد بازرسی قرار گرفتم، در صف نگه داشته شدم تا اینکه مدیر مدرسه به من نزدیک شد و گفت که باید پوششم را بردارم تا بتوانم امتحان بدهم.

به نقل از ایکنا کاردینال کلیمیس از کلیسای کاتولیک «ماکانکارا»ی هند ضمن محکوم کردن ممنوعیت نماد‌های مذهبی، این اتفاق را نگران‌کننده خواند.

وی گفت: ما علاقه‌ای به ایجاد مناقشه نداریم، اما منع یک راهبه از شرکت در امتحان به دلیل پوشش مذهبی خود حتی با وجود بازرسی امنیتی، مسئله نگران‌کننده‌ای است.

چندی پیش هیئت مرکزی آموزش هند قانون جدیدی را برای کنکور پزشکی وضع کرد که براساس آن داشتن حجاب به منظور جلوگیری از تقلب در امتحانات ممنوع اعلام شد.

این قانون به دلیل در خطر قرار دادن آینده دانش‌آموزان مسلمان مورد اعتراض قرار گرفت.

هفته گذشته دادگاه عالی هند با لغو این قانون در ایالت «کرالا»ی هند، آرامش خاطر را به بسیاری از دانش‌آموزان مسلمان هندی باز گرداند.

مسلمانان هند مدت مدیدی است که از تبعیض‌هایی که علیه آن‌ها در حوزه‌های مختلف روا داشته می‌شود، شکایت دارند.

برچسب ها: حجاب ، کنکور ، دانش آموز ، هند
نام:
ایمیل:
* نظر: