کد خبر: ۶۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
مدیرکمیته امداد شیراز گفت: طی ۶ ماه اخیر فرهنگیان شیرازی به ایتام تحت حمایت نهاد کمیته امداد شیراز ۸۴۰ میلیون ریال مساعدت کردند.

مدیرکمیته امداد شیراز گفت: طی ۶ ماه اخیر فرهنگیان شیرازی به ایتام تحت حمایت نهاد کمیته امداد شیراز ۸۴۰ میلیون ریال مساعدت کردند.

مرآت رسولی با بیان این مطلب، افزود: با این مقدار کمک، فرهنگیان شیرازی بیشترین میزان کمک را در بین سازمانها و ادارات استان به خود اختصاص دادند.

وی گفت: یک هزار و ۲۴۰ نفر از  حامیان و  نیکوکاران شیرازی شاغل در سازمان آموزش و پرورش استان، با حمایت از یک هزار و ۱۷۷ نفر از فرزندان ایتام، در شش ماهه گذشته مبلغ ۸۴۰ میلیون ریال را به حساب فرزندان معنوی خود واریز کردند.

مدیر کمیته امداد شیراز میزان کمکهای نقدی و غیر نقدی حامیان اکرام شهرستان را بالغ بر ۶۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال اعلام کرد.

رسولی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۲ هزار و ۴۵۰ حامی به صورت دائم سرپرستی سه هزار و ۶۰ یتیم تحت حمایت را به عهده دارند که مشارکتهای مادی و معنوی خود را به خانواده ها و ایتام تحت حمایت به صورت ماهیانه و مناسبتهای مذهبی هدیه می دهند.

 وی تصریح کرد :سرانه پرداختی هر حامی ۴۸۰ هزار  ریال و سرانه دریافتی هر یتیم تحت حمایت  یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال می باشد که اضافه بر مستمری ماهیانه خانواده به حساب فرزند با مدیریت سرپرست خانواده واریز می گردد.

مدیر کمیته امداد شیراز اظهار داشت: ایتام در این نهاد دارای شناسنامه نیازمندی با اولویتهای نیاز خانواده هستند که به محض مراجعه حامی نوع نیاز یتیم و خانواده در اختیار حامی قرار داده میشود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع و ارائه بیلان ماهیانه و سالیانه به فرد خیر، صرف اموراتی همچون خرید مسکن، تامین جهیزیه و هدیه ازدواج، درمان و تحصیل ایتام می شود.

رسولی یادآور شد: میزان واریزی سالیانه حامیان در شیراز ۲ میلیارد و ۵۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال است.

منبع: خبرگزاری مهر

نام:
ایمیل:
* نظر: